Voorstellen

Morten

Lid
Hoi Skoda'ers,

Via google ben ik regelmatig op jullie site gekomen als het gaat om technische uitleg of probleemstellingen, vandaar dat ik me ook eens heb aangemeld.
Zelf rijd ik momenteel geen skoda, maar een seat (motorisch dus wel overeenkomsten ;)).
Ik rijd wel met veel plezier in de Octavia van mijn ouders rond (2.0 tdi en sinds vorig jaar een nieuwe 1.4tsi dsg).

Helaas heeft mijn Ibiza (1.2tdi treehug apparaat) een airco probleem. Nu ben ik al een aantal dagen aan het zoeken en kwam regelmatig op het forum en las dat hier toch wel aardig wat airco expertise rond huppelt, dus ik zal mijn vraag straks even stellen in het tech gedeelte.

Met vriendelijke groet,

Maarten

Edit, toch even een fotootje (en let niet op de tuin, die ben ik nog aan het aanleggen ;):


100pk/230nm/JD Engineering, FR velgen, eibach prokit, rijdt heerlijk zolang je geen haast hebt.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Welkom Maarten, overigens deel je met een Ibiza veel meer onderdelen dan alleen een motorblok met o.a. de Fabia. Mijn Fabia heeft bijvoorbeeld ondertussen een interieur uit een Ibiza FR (6L-generatie), binnenverlichting boven de achterbank die oorspronkelijk geloof ik voor een Ibiza 6J is bedoeld, interieurverlichting voor is afkomstig van een Seat Toledo (1M), mijn oude achterbank zit in een Ibiza, en mijn originele stalen velgen zijn verkocht aan een Leon-rijder (1M). Mijn motorcode vindt je ook in een Ibiza/Cordoba en Polo en mijn 1e lambdasonde is ondertussen vervangen door één met een VW-stempeltje. Kortom buiten het plaatwerk, lampunits en ramen is bijna alles uitwisselbaar.
 

Morten

Lid
Nogmaals dank voor het warme onthaal hier!
Klopt, veel onderdelen zijn (gelukkig) uitwisselbaar, dat maakt het voor VAG natuurlijk relatief goedkoop om meerdere modellen te produceren. Het onderstel van mijn ibiza is hetzelfde als die van de polo en de fabia... de A1 had dacht ik een ander onderstel.
Die gelijkheid is ook precies de reden waarom ik mij hier heb aangemeld ;)!
 

Morten

Lid
Aangezien het hier zo gezellig is zal ik me nog iets beter voorstellen voor de mensen die het leuk vinden :)

Inmiddels al aardig wat auto's versleten, maar gezien ik de laatste jaren toch vrij veel kilometers maak, bevalt het eco dieselen me wel.
In het verleden veel geëxperimenteerd met drukvulling op Japanse auto's en regelmatig circuit gereden, maar inmiddels ben ik wat ouder en rustiger :)
Naast het autorijden ben ik ook vervend motorrijder en motorknutselaar. Momenteel ben ik bezig om een Yamaha R1 samen te laten smelten met een Yamaha XV uit 1980, heerlijk dat mechanisch knutselen zonder al die electronica ;).

De grotere projecten zijn inmiddels alweer gedateerd, maar wellicht komt dat nog eens terug.

Kort stukje auto verleden:
Honda civic uit 1992 1.5 automaat
Honda civic uit 1993 1.6 vtec
Honda del sol 1.6 vtec maar zelf voorzien van een Eaton M45 superchager afkomstig van de new Mini
Honda civic 1.4i uit 2000
Wederom een honda civc, dit maal een 1.5 vtec met een Garrett T25 turbo op 10 psi (sleeper)
Acura RSX S, trackslet
Classic Mini uit 1985 maar voorzien van een 1300 cooper S motortje uit 1994, dus injectie en aardig wat vermogen.
Alfa Romeo 156 2.0 t-spark sportwagon
VW Lupo 3L, 1.2 tdi
Audi A2 1.4 TDI
Smart Forfour 1.5
Werderom een A2 1.4TDI

En nu een Mini Cooper (2008) en de Ibiza (2010).

De tjoening dagen waar ik toch wel veel heb geleerd en veel plezier van heb gehad, drie grootste projecten:

Sleeper civic, ging echt als de brandweer...

Vers gebakken:




Tijd voor een potenter hartje: Erg veel werk aangezien ik ook maar een andere OBD variant ging.



Alles verstoppen:




Intercoolerpiping door de OEM luchtbox gemoffeld:


Niets meer te zien :laugh: :




Helaas hoort dit er dan ook bij:






Charger Civic:







[video=youtube;Ud3WDqHkul0]
[/video]

Mini

Dit was het:


Dit werd het:
 
Bovenaan Onderaan