Voorstellen

vleier

Forumguru
Hallo iedereen.

Ik zal me even netjes voorstellen. Ik ben Roel oude Hendriksman.
Ik bezit een zwarte 2009 Skoda Octavia vRS (2.0T). (helaas geen foto van kunnen uploaden ivm de grote)
Ik woon in Langeveen (Overijssel tegen de Duitse grens).

Ik heb mijn auto vorig jaar oktober gekocht.
Al snel hele motor uit elkaar moeten halen omdat de kleppen krom waren gereden door de vorige eigenaar (de vorige eigenaar was de politie. Was ook al vaker met de auto aan het sleutelen gweest ivm verschillende moertjes die de inlaat op zn plek hield).

vleier

Forumguru
Geen idee maar als ik zijn baas was denk ik dat ik die niet eens zou vertrouwen met een golf uit '88.
Er zaten alleen maar problemen in het blok. Toen dat allemaal klaar was ook nog nieuwe kopeelingsplaten (ook weer zon lekker prijzig dingetje bij de RS blijkbaar

Cordoba

Forumguru
Welkom Roel. Enig idee van de oorzaak van de motorische problemen? Niet toevallig ABT getuned? De Seat Leon Limited Edition 310, die via Pon door ABT getuned zijn, had ook volop problemen door slechte tuning, die ook een aanslag voor de koppeling was: tuning met gigantische pieken en dips, die door veel eigenaren vervangen is door vakkundige tuning van bijv. JD, TVS of Vagtechniek.

vleier

Forumguru
Nee. De auto is een oud politie auto. De vorige gebruiker is er slecht mee om gegaan (rustig warm laten worden, af laten koelen). Denk dat is zelf nog langs JD ga. Laat alleen eerst even een uitlaat op maat maken. Dan goed laten afstellen en chippen. Verder is alles nu gewoon goed gelukkig. En de aanschafprijs was ook al heel laag voor de km stand.

Bovenaan Onderaan