Voorstellen

Rofffel

Forumguru
Dag allen,

Ik ben Rolf en kom uit omgeving Nijmegen.
Al langere periode aangesloten bij dit forum maar nooit meer iets mee gedaan.
Zelf meerdere auto's gehad waaronder:
Seat Ibiza (6L) 1.4 100pk uit 2007.
Seat Ibiza (6L) 1.8 20VT Cupra uit 2008.
Fiat Punto 1.3 JTDM uit 2011.

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto en mijn blik is gevallen op een Skoda Octavia O3 (Of 5E, ik zie het verschil nog niet).

Ik lees aandachtig mee om te kijken welke uitvoering ik moet hebben en waar ik mijn passie weer kwijt kan in het 'op smaak brengen' van de auto.
Het wordt sowieso een diesel en combi dus blijft weinig over behalve een 1.6 tdi of een 2.0 tdi (misschien een RS als de vrouw me erg lief vind).

Ik houd jullie op de hoogte van mijn speurtocht ;)

gr.

PS: wat foto's van de vorige auto's:
20120609_170615.jpg

20120609_165806.jpg

IMAG0283_zps059b013d.jpg

IMAG0501_zpsc46a37d3.jpg

IMAG0073_1_zpsdgoramo9.jpg

En dan hetzelfde hok als wat ik momenteel rij (is niet mijn auto, durf er geen foto van te maken :tongue:):
image-proxy

Rofffel

Forumguru
Bedankt allen.
Het zoeken zal wel wat tijd kosten want heb al een aantal eisen waaronder groot scherm (columbus als ik me niet vergis), kleur blauw (soort van sprintblauw?) of antraciet, DSG, panorama kiep/kanteldak, (half)lederen interieur en xenon met wisinstallatie voor eventuele RS bumper.
Dit alles uiteraard als het uiteindelijk geen RS gaat worden.

Cordoba

Forumguru
Welkom Rolf, bij zo'n forumnaam @Rofffel had ik eigenlijk een Volvo-rijder verwacht. Ik zie dat je de 6L cupra ook onder de motorkap hebt aangepast, bij de O3 ook al plannen voor aanpassingen?

Kleur die je zoekt is waarschijnlijk Race Blue (veel voorkomend) en niet het minder veel voorkomende Denim Blue. Wat je zoektocht betreft, sportieve Skoda's (RS-en) zijn in Nederland vrij dun gezaaid in vergelijking met het buitenland en met de andere Vagmerken.

Rofffel

Forumguru
Bedankt voor alle reacties.
De RS'en met een fatsoenlijke kilometerstand (zo rond de 100k) zijn idd niet veel voorkomend. Heb er twee zien staan op MP/autoscout maar deze zijn net boven het budget.
Overigens vind ik sowieso 30k voor een tweedehands auto, erg veel geld.

Het is idd de Race-blue OF het antraciete wat ik zoek.
@Antera ; kan je mij ook vertellen waar de O3 voor staat? heb begrepen dat dit de 5E is namelijk? [edit: O3 is natuurlijk Octavia type 3 ;)]
@Cordoba ; Ik heb geen grote plannen onder de kap. Een chipje van JD zal er sowieso wel in komen verwacht ik.
Een verlaging (Eibach setje) en leuke 18 inch velgen doen de auto wonderen (zoals bij vele auto's).

Ik heb geen haast in mijn zoektocht en zal gewoon rustig blijven rondkijken tot de juiste op mijn pad komt.
Importeren is mijn inziens nog wel lonend omdat er gigantisch veel RS'en bij de oosterburen staan. Toch maar eens uitzoeken welke extra kosten hiermee gepaard gaan.

Antera

Donateur
@Antera ; kan je mij ook vertellen waar de O3 voor staat? [/QUOTE]

O3 is een afkorting voor Octavia type 3 net als O2 voor Octavie type 2 zo zal je er wel meer tegen komen zoals F1/F2 enz staat dus voor Fabia en zo ook voor de Superb

Cordoba

Forumguru
@Rofffel Behalve bij de oosterburen, kun je ook bij de zuiderburen kijken, en volgens mij zijn er ook verschillende garages die auto's importeren uit Belgie en die in hun eigen showroom zetten, of op verzoek de import van de door jou uitgezochte auto regelen. Zelfdoen is ook een optie, en dat kan nog aardig wat voordeel opleveren, en volgens mij is daar ook een topic over te vinden (of in elk geval een topic dat alleen import van nagelnieuwe auto uit buitenland bespreekt).

Bovenaan Onderaan