Voorstellen

Hallo!

Ik ben Yannick, 33 jaar en kom uit Zevenaar.
Vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs behaalde, eigenlijk altijd alleen maar auto's uit de VAG-groep gereden.. En als het aan mij ligt, blijft dat ook zo....

Voor mijn werk (buitendienst), was ik veel onderweg en waar rijdt je dan lekkerder in dan een auto uit de VAG-groep... van VW Polo tot aan de laatste generatie Skoda Fabia.. heerlijk..

Nu ik een andere baan heb, heb ik privé weer een nieuwe auto moeten aanschaffen...dus....
Sinds deze week rijd ik een O2 1.6 16v FSI Ambiente (liftback) uit eind '05.
Helaas kwam ik er ietwat laat achter dat er op de Ambiente een aantal opties niet aanwezig zijn (die ik wel graag had willen hebben..)

bijvoorbeeld...
- geen binnenspiegel met licht/regensensor.
- Geen electr. inklapbare spiegels.

Maar ik begreep dat er wel het één en ander mogelijk is via bijvoorbeeld VCDS en/of VAGCOM...
Dat zal wat uitzoek werk worden...

Maargoed... Hallo dus..!

Cordoba

Forumguru
Welkom Yannick. De opties die je mist, zijn geen opties die je er in een uurtje even in knutselt. Voor de elektrische spiegels (verwarming en verstelling) moet bijvoorbeeld ook de betreffende module in je auto geschikt zijn (ik vermoed dat dit om de comfortmodule gaat, maar ben niet zeker), dan is het kijken of er wel bedrading ligt naar je spiegels, de bedieningspaneeltjes in de deur moet je scoren.

Lichtsensor is meestal gekoppeld aan de voorruit, dus mogelijk dat een lichtsensor ook een andere voorruit betekent. (Je huidige voorruit heeft waarschijnlijk een zwart vlak op de plek van de voet van de binnenspiegel) En ook hier weer de vraag of de module in je auto geschikt is, en in hoeverre je de kabelboom moet aanpassen.

Mijn advies voor je modificatievragen: kijk even of er al een topic voor is, en open ander per modificatie een apart topic, dat houd alles overzichtelijk, ook voor anderen die soortgelijke aanpassingen overwegen.

@Cordoba Nee... daar was ik mij inderdaad van bewust dat dit geen gemakkelijke klus zou gaan worden...
De binnenspiegel die ik nu heb, is gewoon puur een normale spiegel met losse voet (dus geen bekabeling etc die via mijn hemelbekleding weggewerkt zit. Oftewel.. bekabeling moet aangepast worden, binnenspiegel mét voet (én sensor) op de kop tikken etc. etc.

....zucht

Bovenaan Onderaan