Luckei
Lid
Hallo allen,
Na een tijd al accountloos te hebben rondgehangen op dit forum is nu de tijd zover gekomen dat ik toch maar eens een account wilde maken om te kunnen meekletsen. Heb al allerlei informatie en tips hier kunnen vinden.
Zelf ben ik 24 en heb als 1e auto een Skoda Fabia 2 GL FL gekocht, wat een keuze he.
Ik was destijds op zoek naar een relatief goedkope auto, moest diesel zijn (want prognose stond op zeker 20k km per jaar, is inmiddels zeker wel 30k haha), veel ruimte voor autovakanties, praktisch en gewoon lekker rijden.
Naar m'n werk is standaard 40+ km enkele rit. Verder ook vaak in de weekenden half NL door naar familie en vrienden. Al met al tikken de km's dus lekker aan. Had de Fabia gekocht rond 170k km, staat inmiddels op 215k km, na ongeveer 1,5 jaar.
Probleemloos was het allemaal niet maar echt klagen heb ik niet: EGR koeler begaf het rond de 180k km, gelukkig zat die nog in de BOVAG garantie, kon gelukkig wel gewoon blijven rijden met het dashboardlampje zonder noodloop of fratsen. Verder eigenlijk weinig boeiends, behalve dat een grote beurt dus best duur kan zijn en een distributieriem+pomp bij 210k ook geen grapje is .
Korte specs verder:
- 1.2 TDI (duh), bj 2010
- RNS 510 systeem (volgens mij ooit ingebroken bij vorige eigenaar)
- Interieur LED lampjes er zelf in geprutst (handschoenenkastje ontbrak, stekker lag achter dashboard verstopt)
- Automatische koplampenschakelaar sinds vandaag
Wensenlijstje voor de toekomst:
- Xenon/LED (neig naar xenon, nu nog Osram Nightbreakers voor helaas de 2e keer al)
- Fatsoenlijk CH/LH (koplampen of mistlampen gaan natuurlijk niet aan zonder sleutel in contact)
- Degelijke tuning (meer als de EGR weer kapot gaat)
- DRL's vochtvrij krijgen en houden bij koud weer (miniem beetje vocht)
- Stuur 100% recht (nu 99,9%, hoek van 3-4 graden hooguit, maar grrr, dealer kreeg hem zelfs niet goed recht nog)
- Slangetje van airco naar handschoenenkastje voor de volledigheid, die is er ook niet gek genoeg
Tot slot een eervolle vermelding voor de Ikea Klippan bank die echt nét in de Fabia paste, zo lang je dan maar iemand laat rijden met kortere beentjes.
Groetjes,
Luckei
Na een tijd al accountloos te hebben rondgehangen op dit forum is nu de tijd zover gekomen dat ik toch maar eens een account wilde maken om te kunnen meekletsen. Heb al allerlei informatie en tips hier kunnen vinden.
Zelf ben ik 24 en heb als 1e auto een Skoda Fabia 2 GL FL gekocht, wat een keuze he.
Ik was destijds op zoek naar een relatief goedkope auto, moest diesel zijn (want prognose stond op zeker 20k km per jaar, is inmiddels zeker wel 30k haha), veel ruimte voor autovakanties, praktisch en gewoon lekker rijden.
Naar m'n werk is standaard 40+ km enkele rit. Verder ook vaak in de weekenden half NL door naar familie en vrienden. Al met al tikken de km's dus lekker aan. Had de Fabia gekocht rond 170k km, staat inmiddels op 215k km, na ongeveer 1,5 jaar.
Probleemloos was het allemaal niet maar echt klagen heb ik niet: EGR koeler begaf het rond de 180k km, gelukkig zat die nog in de BOVAG garantie, kon gelukkig wel gewoon blijven rijden met het dashboardlampje zonder noodloop of fratsen. Verder eigenlijk weinig boeiends, behalve dat een grote beurt dus best duur kan zijn en een distributieriem+pomp bij 210k ook geen grapje is .
Korte specs verder:
- 1.2 TDI (duh), bj 2010
- RNS 510 systeem (volgens mij ooit ingebroken bij vorige eigenaar)
- Interieur LED lampjes er zelf in geprutst (handschoenenkastje ontbrak, stekker lag achter dashboard verstopt)
- Automatische koplampenschakelaar sinds vandaag
Wensenlijstje voor de toekomst:
- Xenon/LED (neig naar xenon, nu nog Osram Nightbreakers voor helaas de 2e keer al)
- Fatsoenlijk CH/LH (koplampen of mistlampen gaan natuurlijk niet aan zonder sleutel in contact)
- Degelijke tuning (meer als de EGR weer kapot gaat)
- DRL's vochtvrij krijgen en houden bij koud weer (miniem beetje vocht)
- Stuur 100% recht (nu 99,9%, hoek van 3-4 graden hooguit, maar grrr, dealer kreeg hem zelfs niet goed recht nog)
- Slangetje van airco naar handschoenenkastje voor de volledigheid, die is er ook niet gek genoeg
Tot slot een eervolle vermelding voor de Ikea Klippan bank die echt nét in de Fabia paste, zo lang je dan maar iemand laat rijden met kortere beentjes.
Groetjes,
Luckei
Laatst bewerkt: