Resonancer
Lid
Papa 3 kinderen , Mazda 6 op zijn eind en weer een nieuwe remklauw was het verroeste onderstel niet meer waard.
Na veel lezen uitgekomen op de bekende passat, mondeo , Insignia(suv vind ik niks.)
Opel viel al snel af na het lezen van de gruwel verhalen. Ford ook wat problemen met de electronica las ik .
Passat , Mazda 6 mooie bakken maar meestal met vgl bouwjaar /km toch al gauw 30% duurder dan een skoda.
Vaderlief is ooit ook in een skoda begonnen en aangezien dít voor mij de eerste keer is dat ik bitje serieus geld uitgeef aan een auto leek het me leuk de traditie voor te zetten. Vrouwlief vond het geen mooie auto (niet echt bijzonder) Omdat het uiterlijk van een auto bij mij niet doorslaggevend is toch afspraak bij een handelaar gemaakt.
De Mazda 6 kwam piepend net op de bestemming aan. Daar ging ik sowieso niet meer mee terugrijden. Paar superbs bekeken en uiteindelijk een proefrit in een zwarte variant met chromen raamstijlen en getinte ramen gemaakt. (Die vond de vrouw toch best mooi)
Verder niet teveel toeters en bellen als stoelverwarming of elektrisch bedienbare stoelen. Mooi en leuk maar kan ook stuk.
Na ritje van half uur kostte het me geen enkele moeite om mijn zin door te drijven.
Wat een rust als je met 130 op dec snelweg cruised. Wat een ruimte , en wat zit alles op logische plekken. (Oma rijdt golf en dashboards zijn identiek ) Prima geluid uit het standaard audio pakket. Wilde best graag canton versie maar daarom ging ik deze niet laten lopen. Nog wel gekeken of er 1.8 versie stond maar dat bleek na de proefrit overbodig. Begrijp de verhalen dat deze motor te licht zou zijn helemaal niet. Op Invoegstrook naar 120 ging net zo vlot als met de 1.8 Mazda. En keertje inhalen ook. Ik ben sowieso geen wilde rijder misschien stel ik andere eisen. Nog beetje onderhandelen. Originele matjes uit andere superb gekregen, plastic dopje van achterwisser idem. Tank benzine , Mazda 6 ingeruild en de deal was rond.
Nu dag of 10 trotse eigenaar. Rechtsachter is stuk plastic bodemplaat afgebroken. Kwetsbaar puntje want dat hing bij alle drie de versies bij de handelaar al los. Schrok ook toen ik water onder reserve wiel vond. En schrok helemaal toen de electronica na dag 2 op hol sloeg. Hè staat hij nu weer in het Duits? Airbag fail etc. Boosdoener bleek slechte accu.
24e afspraak bij een nieuw uitgezochte garage. Aangezien de onderhoudsboekjes maar tot 2013 teruggaan neem ik het zekere voor onzekere en laat ik alle vloeistoffen en filters vervangen, komt er nieuw bodem plaatje onder en laat ik de auto er helemaal nakijken. Nu tijdje droog weer dus ff afwachten wat ik kan doen aan een evt vocht probleem.(mijn eerste topic straks?)
Ik denk een hoop dat ik weinig in de "problemen topics " zal gaan posten en des te meer in de "leuke" topics. Bij Ali express voor nog geen 10euro brilhouder voor in het dak besteld . Daar zat nu alleen afdekplaatje op. 4 plastic bakjes voor in de deuren en de armsteun en zo zal ik nog wel wat kleine dingetjes gaan toevoegen. Niet omdat het moet maar omdat het kan.
Na veel lezen uitgekomen op de bekende passat, mondeo , Insignia(suv vind ik niks.)
Opel viel al snel af na het lezen van de gruwel verhalen. Ford ook wat problemen met de electronica las ik .
Passat , Mazda 6 mooie bakken maar meestal met vgl bouwjaar /km toch al gauw 30% duurder dan een skoda.
Vaderlief is ooit ook in een skoda begonnen en aangezien dít voor mij de eerste keer is dat ik bitje serieus geld uitgeef aan een auto leek het me leuk de traditie voor te zetten. Vrouwlief vond het geen mooie auto (niet echt bijzonder) Omdat het uiterlijk van een auto bij mij niet doorslaggevend is toch afspraak bij een handelaar gemaakt.
De Mazda 6 kwam piepend net op de bestemming aan. Daar ging ik sowieso niet meer mee terugrijden. Paar superbs bekeken en uiteindelijk een proefrit in een zwarte variant met chromen raamstijlen en getinte ramen gemaakt. (Die vond de vrouw toch best mooi)
Verder niet teveel toeters en bellen als stoelverwarming of elektrisch bedienbare stoelen. Mooi en leuk maar kan ook stuk.
Na ritje van half uur kostte het me geen enkele moeite om mijn zin door te drijven.
Wat een rust als je met 130 op dec snelweg cruised. Wat een ruimte , en wat zit alles op logische plekken. (Oma rijdt golf en dashboards zijn identiek ) Prima geluid uit het standaard audio pakket. Wilde best graag canton versie maar daarom ging ik deze niet laten lopen. Nog wel gekeken of er 1.8 versie stond maar dat bleek na de proefrit overbodig. Begrijp de verhalen dat deze motor te licht zou zijn helemaal niet. Op Invoegstrook naar 120 ging net zo vlot als met de 1.8 Mazda. En keertje inhalen ook. Ik ben sowieso geen wilde rijder misschien stel ik andere eisen. Nog beetje onderhandelen. Originele matjes uit andere superb gekregen, plastic dopje van achterwisser idem. Tank benzine , Mazda 6 ingeruild en de deal was rond.
Nu dag of 10 trotse eigenaar. Rechtsachter is stuk plastic bodemplaat afgebroken. Kwetsbaar puntje want dat hing bij alle drie de versies bij de handelaar al los. Schrok ook toen ik water onder reserve wiel vond. En schrok helemaal toen de electronica na dag 2 op hol sloeg. Hè staat hij nu weer in het Duits? Airbag fail etc. Boosdoener bleek slechte accu.
24e afspraak bij een nieuw uitgezochte garage. Aangezien de onderhoudsboekjes maar tot 2013 teruggaan neem ik het zekere voor onzekere en laat ik alle vloeistoffen en filters vervangen, komt er nieuw bodem plaatje onder en laat ik de auto er helemaal nakijken. Nu tijdje droog weer dus ff afwachten wat ik kan doen aan een evt vocht probleem.(mijn eerste topic straks?)
Ik denk een hoop dat ik weinig in de "problemen topics " zal gaan posten en des te meer in de "leuke" topics. Bij Ali express voor nog geen 10euro brilhouder voor in het dak besteld . Daar zat nu alleen afdekplaatje op. 4 plastic bakjes voor in de deuren en de armsteun en zo zal ik nog wel wat kleine dingetjes gaan toevoegen. Niet omdat het moet maar omdat het kan.