Voorstellen!

brtkpr

Lid
Goedenavond allemaal,

Sinds 2 dagen heb ik een Skoda Fabia 2 en ik volgde dit forum al een tijdje. Tijd om even voor te stellen: Ik ben Bart, 36 jaar en heb dus sinds kort mijn nieuwe Fabia 2 GL uit 2011 in de kleur Parelmoer zwart (tenminste, ik dacht dat het deze kleur is)

De auto is afgelopen woensdag opgehaald maar helaas 2 uur later kon ik weer terug; de stuurbekrachtiging viel plotseling uit.
Twee dagen later is dit probleem door de garage keurig netjes opgelost door een nieuwe pomp en tevens nieuwe accu te hebben gemonteerd.

Nu hoor je natuurlijk van alles in de begint periode, en zal even moeten wennen dat al die geluidjes toch echt even anders zijn.
Nu blijkt er een zogenaamd Soleoid (vacuum pompje) wat geluid te maken, zowel stilstaand als onder het rijden, maar, het kan dus blijkbaar geen kwaad, aldus de garage.

Wat rijd het wagentje verder heerlijk, schakelen en sturen is top. Nu op zoek naar een mooie vervanger van mijn huidige Swing radio, denk aan een Android model met alles erop en- eraan zoals achteruitrijd camera en DAB+.

Op naar vele probleemloze kilometers!

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Goedenavond allemaal,

Sinds 2 dagen heb ik een Skoda Fabia 2 en ik volgde dit forum al een tijdje. Tijd om even voor te stellen: Ik ben Bart, 36 jaar en heb dus sinds kort mijn nieuwe Fabia 2 GL uit 2011 in de kleur Parelmoer zwart (tenminste, ik dacht dat het deze kleur is)

De auto is afgelopen woensdag opgehaald maar helaas 2 uur later kon ik weer terug; de stuurbekrachtiging viel plotseling uit.
Twee dagen later is dit probleem door de garage keurig netjes opgelost door een nieuwe pomp en tevens nieuwe accu te hebben gemonteerd.

Nu hoor je natuurlijk van alles in de begint periode, en zal even moeten wennen dat al die geluidjes toch echt even anders zijn.
Nu blijkt er een zogenaamd Soleoid (vacuum pompje) wat geluid te maken.....

Allereerst bij een accu die een te lage spanning heeft (door slechte accu óf door niet/slecht bijladen) dan worden steeds meer comfortfuncties uitgeschakeld om de auto zo lang mogelijk rijdend te houden, de bekendste van die 'comfortfuncties' is toch wel de stuurbekrachtiging. Ik gok dat alleen de accu is bijgeladen of vernieuwd.

Een Soleoid ken ik niet, wel een solenoid, dat is geen pompje maar een in feite een soort relais, maar dat is toch wel electrotechniek uit de vorige eeuw.

Als jouw Swing ook een USB-ingang heeft, kun je ook nog overwegen om via een extra kastje DAB+ toe te voegen. Dat heeft nadelen, maar bijvoorbeeld voor de Fabia III kun je dan vanaf de Swing (of de stuurcontroles) de DAB bedienen.

Laatst bewerkt:

brtkpr

Lid
Allereerst bij een accu die een te lage spanning heeft (door slechte accu óf door niet/slecht bijladen) dan worden steeds meer comfortfuncties uitgeschakeld om de auto zo lang mogelijk rijdend te houden, de bekendste van die 'comfortfuncties' is toch wel de stuurbekrachtiging. Ik gok dat alleen de accu is bijgeladen of vernieuwd.

Nee zowel de accu (was zwart nu geel) alsmede de pomp is vervangen, de oude lag in de werkplaats te lekken. Daarnaast mag ik hopen dat als het niet zo is geweest er geen 2 dagen nodig waren om een nieuwe accu te plaatsen;)

Een Soleoid ken ik niet, wel een solenoid, dat is geen pompje maar een in feite een soort relais, maar dat is toch wel electrotechniek uit de vorige eeuw.

Dat bedoel ik inderdaad, het is zo'n soort pompje/klepje/relais wat ter hoogte van de accu zit met 2/3 van die slangetjes er aan. Bij het starten van de auto hoor je dan steeds klikjes helaas ook onder het rijden. Dat zal wennen zijn. Het kan geen kwaad begreep ik???

Als jouw Swing ook een USB-ingang heeft, kun je ook nog overwegen om via een extra kastje DAB+ toe te voegen. Dat heeft nadelen, maar bijvoorbeeld voor de Fabia III kun je dan vanaf de Swing (of de stuurcontroles) de DAB bedienen.

Oke dank voor de info, maar de swing kan weer geen Navigatie toch? die zie ik het liefst er wel in:D

brtkpr

Lid
wow! wat een leuke reacties allemaal, had ik niet verwacht. Toch maar vaker lezen hier:)!

Wat betreft het geluidje; het blijkt de N75 vacuum pompje te zijn wat trilt en denk dat ik maar laat vervangen.

Bovenaan Onderaan