Voorstellen

skoda.png
Hallo Forumleden,

Mijn naam is Mike en ik kom uit Rotterdam. ik ben 29 jaar en heb nu sinds enkele dagen een Skoda Octavia 3 Businessline Elegance met een 1.4 Tsi DSG. Ik ben super blij en trots op deze auto, het is een mooie overgang van mijn Golf 5 GT Sport.

Al enige tijd was ik op zoek naar een grotere auto vanwege ruimte tekort voor mijn honden. Die zoektocht was bijna direct voorbij na het zien van de Octavia. Ik ben nog even gaan spieken bij een Peugeot 308 SW, maar daarbij kreeg ik niet hetzelfde gevoel als de Octavia. Het Tsi blok vind ik heerlijk rijden en in combinatie met de DSG is dit helemaal top.

Op dit forum heb ik al diverse berichten gelezen waar ik veel aan heb en ik zal vast zo nu en dan een vraag willen stellen aan de kenners. Voor nu ga ik gauw mijn auto wassen en in de wax zetten.

Groeten, Mike

Bedankt :)
En Antera, hier zijn blijkbaar alleen goede verhalen te lezen over jou en een verlaging. ik zal je wel binnenkort een bericht sturen hiervoor. Ik heb bij de lokale Skoda dealer gevraagd of zij mijn auto konden verlagen, maar dit wilde zij niet doen. zij hebben zelfs de optie volledig geschrapt.

Hun argument was dat zij 9 vd 10 keer klachten kregen over een tikkend geluid bij het sturen na een verlaging.

Rosinfield

† In Memoriam
Dat had ik bij mijn vorige auto ook, dat geluid. Bij langzaam rijden en sturen. Bleken de veerpootlagers die kaduuk waren. Schijnt idd vaker voor te komen na verlaging

Vandaag na mijn werk kwam GLS met een pakketje van Superskoda. Ik ben natuurlijk gelijk aan de slag gegaan:nailbiting:. De covers werden geleverd met handige pasvorm stukjes.

Ik vind het zelf erg geslaagd en als het goed is heb ik nu geen last meer van hondennagels in mijn lak.
De lijm van de covers is trouwens ook geen geintje... vast is, echt vast.
Aankomende week eerst de douche verbouwen en daarna weer shoppen op de website.

IMG_1701.JPG IMG_1702.JPG IMG_1703.JPG

Laatst bewerkt:
Gisteren langs geweest bij Antera voor een Eibach pro verlaging. Ik vind het zelf helemaal geslaagd en het rijdt zoveel keer beter. Zelfs 140 kg aan honden in de achterbak laat de vering minimaal inzakken. De auto stuurt vol beladen en leeg mooi strak. Het is minder stug dan ik verwacht had, en dat is juist een goed iets.

auto verlaagd 1.jpg auto verlaagd 2.jpg auto verlaagd 3.jpg

Hoi Mike,

Erg geslaagd!! Ben zelf ook aan het kijken om de mijne te verlagen, maar wat kost zoiets ongeveer als ik vragen mag?

Hoi Mike,

Erg geslaagd!! Ben zelf ook aan het kijken om de mijne te verlagen, maar wat kost zoiets ongeveer als ik vragen mag?

Dankjewel! Ik ben bij verschillende bedrijven gaan rondvragen en over het algemeen zaten zij rond de 400 euro. Dat betreft dan veren + montage + uitlijnen. Als je toevallig in de buurt woont van Noord Brabant, zou ik zeker Mark / Antera van het forum een bericht sturen.

Dank, woon in de Achterhoek, maar een klein stukje rijden voor goede montage is voor mij geen probleem. Ik ga er zeker mee aan het werk.

Bovenaan Onderaan