Voorstellen..

Al heel wat gelezen op het forum en wat goeie tips gevolgd. Nu ook via meet & greet. Woonachtig in Ridderkerk en eigenaar van een Skoda Superb Combi uit 2011, geïmporteerd uit Duitsland.

Voorheen al een Skoda Octavia (hatchback) gereden als lease auto die heel erg goed is bevallen! Na ander werk een tijdje in een Mercedes A klasse gereden, heerlijke auto maar niet genoeg ruimte, in mei 2020 dan zelf de Superb Combi gekocht in Duitsland en geïmporteerd naar NL.

Over de auto;
Skoda Superb Combi 1.8 TSI Ambition Business van origine uit februari 2011, verder standaard en voornamelijk gekocht voor de ruimte (3 kleine kinderen).
Inmiddels wat vervelende problemen tegen gekomen helaas, o.a. het olieverbruik. Verbruik nu ongeveer 1 liter olie op 1.000km. Helaas (na aankoop) gezien dat dit een bekend probleem is bij dit type motor uit dit bouwjaar.
Daarnaast helaas lekkage in de kofferbak klep wat er voor zorgt dat er een flinke lading water uit de klep komt zodra deze open staat.

Bijlagen

• Skoda-Superb-Combi-2 - Copy.jpg
    Skoda-Superb-Combi-2 - Copy.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 19
  • Skoda-Superb-Combi-1 - Copy.jpg
    Skoda-Superb-Combi-1 - Copy.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 17

Antera

Donateur
Van harte welkom en mooi om te horen dat weer iemand na een uitstapje toch weer terug keert bij Skoda.

Dat olie verbruik is iets wat mag zeggen ze en komt helaas veel voor. Het is op te lossen maar dan zal je de motor moeten laten doen door plaatsen andere zuigerveren of uithonen en overmaats zuigers erin.

Voor het water check even de gaatjes onderin de klep of die nog open zijn

Van harte welkom en mooi om te horen dat weer iemand na een uitstapje toch weer terug keert bij Skoda.

Dat olie verbruik is iets wat mag zeggen ze en komt helaas veel voor. Het is op te lossen maar dan zal je de motor moeten laten doen door plaatsen andere zuigerveren of uithonen en overmaats zuigers erin.

Voor het water check even de gaatjes onderin de klep of die nog open zijn

Hi Antera,

Als het aan mij had gelegen had ik de Octavia toen blijven rijden, maar helaas mocht ik deze van het 'oude bedrijf' niet overkopen. De Mercedes stond nog bij het 'nieuwe bedrijf' en kon ik zo instappen, op zich prima voor the time being.

Dank voor de tip van het de gaatjes. Kun je daar wat meer over zeggen of aangeven via andere berichten op het forum? Mbt het olie verbruik, heb al heel wat gelezen voornamelijk op de site van Hartog Tuning. Ben wel benieuwd of dit de juiste weg is en of het echt de investering waard zou zijn..

VAG-man

Forumguru
Welkom.
Maak gebruik van de zoekfunctie op dit forum. Er zijn honderden posten geschreven over olieverbruik. Ook veel in de media o.a. Radar aan bod geweest.

Bovenaan Onderaan