Voorstellen

Eigenlijk ben ik al langer lezer van dit forum zonder mij voor te stellen. Foei, maar ik had ook niets te melden of te vragen. Maar na een recent aangeschafte Rapid ben ik weer frequent lezer op dit forum en vind het nu wel tijd om niet langer alleen maar "voyeur" te zijn.

Mijn naam is Gé en woon samen met mijn vrouw en hondb4-b5 tussen Arnhem en Wageningen. In augustus heb ik mijn loopbaan in de ICT afgesloten en probeer nu van mijn vrije tijd te genieten. Dit was voor mij ook de reden om de Yeti TDI in te ruilen voor de Rapid.

Omdat dit een forum over auto's is, is het misschien ook leuk om mijn autohistorie te lezen.

Als eerste: Trabant 601 rood bj65, Morris 850 (MINI) rood bj65, NSU 1000C bj67 beige/ later geel, NSU 1200TT bj72 rood (total-loss), NSU 1200C (met TT blok) beige, VW Golf bj74 rood (de slechtste auto die ik gehad heb), VW Scirocco TS bj76 rood (vreselijke roestbak), Opel Ascona 2.0 SR de luxe bj78 blauw, Opel Kadett D 1.3 SR bj80 wit (total loss), Opel Kadett D 1.3 SR wit bj80, Opel Kadett D 1.6 SR rood bj83 , Opel Manta 2.0 GTE zilvergrijs bj83, Opel Kadett E 1.6 GT zwart bj86, Opel Manta 2.0 GSI rood bj86, VW Passat 1.8i zwart bj89, VW Golf 3 Variant TDI wit (rolling stones uitvoering) bj95, VW Golf 4 Variant TDI groen bj98, VW Golf 4 Variant TDI grijs bj02, VW Golf 5 Plus TDI bj06, Volvo V50 II 1.6 D zwart bj08, Škoda Yeti Greenline Ambition TDI zwart en nu dus Škoda Rapid Spaceback 1.2 Joy.

Oja en tussendoor ook nog Suzuki 380GT (2-takt), Honda Sabre VF750, Suzuki Intruder VS750.

VAG-man

Forumguru
Welkom Gé op dit forum.
Wat een leuke introductie en wat een mooie verzameling auto's.

NSU spreekt mij erg aan ( ik ben groot Audi-fan, maar niet doorvertellen op dit forum). Lijkt mij fantastisch rijden zo'n 1200TT.
Velen waren zo lyrisch over de 1e Golf, waarom jij niet? Ja de Sirocco was zeker roestgevoelig. Je ziet ze ook bijna niet meer.

Ben ook een tijdje Opel-fan geweest, maar toen het voorwielaandrijvers werden (Kadett D en Ascona C) haakte ik af. De kwaliteit werd ook hard minder.

Waarom de Yeti verkocht? Weinig kilometers? Zie je niet vaak een diesel Yeti.

Veel plezier met de Rapid.

Dank voor jullie reactie.

@VAG-man Het was eigenlijk niet de bedoeling om de Yeti weg te doen.
Sinds augustus ben ik met pensioen en was al een tijdje niet meer naar het werk.
Hierdoor reed de Yeti eigenlijk alleen maar korte stukjes. Niet best voor iedere auto maar voor een diesel helemaal. In september had ik de auto in de beurt en kreeg een Scala mee.
Ik was behoorlijk onder de indruk en had er wel zin in. Ook vanwege het diesel-imago.
De Scala vond ik nog te duur en ben toen voor de Rapid gegaan. Wel een van de laatste 4 cylinder.
En tot op heden zeer tevreden. Het enige jammere is dat die geen corner-light heeft.

Bovenaan Onderaan