Voorstellen.

Wolf75

Senior Member
Hallo, ik ben Wilco. Ik heb in 28 jaar veel verschillende merken gereden. Mijn huidige auto is een Mitsubishi Outlander 2.0 liter. Vanwege mijn 30000+ km per jaar icm met 3 kinderen ben ik op zoek naar een grote zo zuinig mogelijke auto. Ik heb proef gereden in een Superb van 2017 en ik ben helemaal verkocht. Ik ben op zoek naar een Sportline van rond de 25K. Iemand tips waar ik op moet letten? Oja, er moet ook nog een caravan aan geknoopt worden van 1300kg, daarom overweeg ik misschien ook een 1.8.
 

Japanese Power

Donateur
Ha Wilco,

Welkom hier en succes met je zoektocht.
Genoeg kennis hier aanwezig dus antwoorden op je vragen zul je wel krijgen.

Johan
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
1.8 alleen met handbak nemen, met dsg, krijg je een geknepen motor en de dsg7 met droge platen…
 

Wolf75

Senior Member
1.8 alleen met handbak nemen, met dsg, krijg je een geknepen motor en de dsg7 met droge platen…
Ik heb deze 1.8 op het oog met handbak.

Skoda Superb occasion 2017 in Genemuiden - AutoWeek

Mijn voorkeur gaat wel uit naar een automaat. Ik heb ook contact gehad over deze auto.

Occasion: ŠKODA Superb 1.4 TSI 150pk Automaat ACT Sportline Business - van den Brug

Wat bedoel je met droge platen? Heeft de laatst genoemde 1.4 een dsg7 met droge platen? Ik neig nu meer naar de 1.4, omdat ik die mooier vind en een automaat heeft.
 

ertromp

Forumguru
Die keuze zou voor mij makkelijk zijn en toch echt de handbak 1.8 TSI.
Mooi compleet ook met DCC en Columbus en zo te zien ook DAB.
 

hemi24

Forumguru
Bijna alles met een koppel tot 250Nm heeft de DSG7 met droge plaatkoppeling; in het kort: niet het meest storingsvrije product…
Fijn als het rijdt, maar als je bij 100d km (weer) een nieuw setje platen erin moet laten monteren ben je niet blij.
 
Welkom.
Ik rijd sinds ruim 2 weken in een superb 1.4 tsi act die mag 1600kg geremd trekken. Ik heb de afgelopen 12 jaar diesels gereden en de 1.4tsi stelt tot op heden geen moment teleur qua power en trekkracht.
Hij is daarbij, met mijn rijstijl althans, ook nog ongelooflijk zuinig, ik zou als je een mooie 1.4 tsi tegenkomt toch eens een proefrit maken.
 

Wolf75

Senior Member
Bijna alles met een koppel tot 250Nm heeft de DSG7 met droge plaatkoppeling; in het kort: niet het meest storingsvrije product…
Fijn als het rijdt, maar als je bij 100d km (weer) een nieuw setje platen erin moet laten monteren ben je niet blij.
Het advies van een maat tevens monteur geweest bij VAG, was om meteen de DSG zijn schakelprogramma te veranderen. Hij schakelt wel heel snel naar de 7. De bak zou dan langer dezelfde versnelling vast houden en minder schakelmomenten hebben. De DSG maak ik me ook een beetje zorgen om. De reparaties schijnen niet goedkoop te zijn.
 

Wolf75

Senior Member
Welkom.
Ik rijd sinds ruim 2 weken in een superb 1.4 tsi act die mag 1600kg geremd trekken. Ik heb de afgelopen 12 jaar diesels gereden en de 1.4tsi stelt tot op heden geen moment teleur qua power en trekkracht.
Hij is daarbij, met mijn rijstijl althans, ook nog ongelooflijk zuinig, ik zou als je een mooie 1.4 tsi tegenkomt toch eens een proefrit maken.
Ik heb proef gereden met een 1.4 TSI ACT met DSG. Wat mij betreft inderdaad voldoende vermogen. Meer is altijd lekker/fijn, maar de brandstofkosten gaan dan natuurlijk ook omhoog.
 

ertromp

Forumguru
Houd er rekening mee dat de 1.4 gevoelig is voor koolafzetting in het inlaattraject. Dat zal wellicht een keer gereinigd moeten worden. Dat probleem kent de 1.8 niet want die heeft een extra injector voor de inlaatkleppen
 
Bovenaan Onderaan