Voorstellen

Hallo leden,

Afgelopen week mijn eerste Kodiak mogen ophalen, Style Buss uit 2018 met teveel opties uiteraard. Ik bedoel, die paraplus in de deur zijn niet de enige opties die mij verraste. Mijn derde Skoda overall, eerst twee Octavia's combi vanuit werkgever/ lease, nu zelf kunnen aanschaffen dat voelt een stuk lekkerder. Man man man wat een heerlijk bak.

Nu als eerste naar VAG Techniek in Neunen voor Stage-1 (125pk is wel oké maar niet genoeg) en een paar OBD items inlezen. Ze hebben hier niet de uitgebreide optie-lijst, maar een aantal items kun je er schijnbaar prima laten uitvoeren.
Tweede puntje worden de velgen, maar er liggen goede zomerbanden op van Michelin, dus nog even geduld denk ik.

We zullen elkaar vast eens zien langskomen!
Groeten Rob

Edit, de profielnaam heb ik gelukkig kunnen aanpassen maar dit wordt na accorderen pas zichtbaar.

leon-cupra

Forumguru
Welkom!

Waarom voelt het lekkerder een privé-wagen te hebben dan een lease-wagen? Hier op de oprit een leasewagen en een privé-wagen. Weet welke wagen ik het diepste voel in de portefeuille :pardon:

@leon-cupra
Nu als ondernemer er hard voor gewerkt, de laatste lease OIII combi heb ik ook niet privé gereden (bijtelling), dus die is echt een gebruiksvoorwerp geweest voor mij. Ondanks ik een representatieve functie heb gehad en er gewoon goed voor zorgde, was het niet echt mijn auto.
De eerste OIII Combi was wel privé in gebruik, maar ook die auto was voor mijn gevoel niet helemaal van mij. Behalve als ik de Octavia moest poetsen natuurlijk...

Nu ik er zo over denk heb ik volgens mij te kort bij een windmolen gestaan...

Ik kon de auto ook op de zaak kopen, maar met de huidige bijtelling schrik je je helemaal rot. De complete berekening liet zien dat dit de beste optie is. Los van mijn gevoel.

Groeten!

leon-cupra

Forumguru
@SkodaKodiaqKomtEraan snap wat je bedoelt hoor maar anderzijds voor een leasewagen werk je ook hard. Een leasewagen “krijgen” de meeste wkns ook niet zomaar. Ik zie een leasewagen ook als een “beloning” (die , toch in BE, een heel stuk goedkoper is dan een privé-wagen).

Bovenaan Onderaan