Voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aangemeld op het forum aangezien ik informatie aan het verzamelen was zodat ik zekerheid kreeg bij het aanschaffen van een andere auto hier in het mooie Twente...
Nu heb ik sinds vorige week een mooie Skoda Karoq voor de deur staan, en kan ik eindelijk zeggen dat ik me kan voorstellen als mede forumlid met een Skoda!

De auto is dus een Karoq geworden aangezien we een VAG auto zochten die bepaalde opties had en daarnaast een goede hoeveelheid ruimte zodat we ermee op vakantie kunnen met 4 personen.
We hadden eerst ons oog laten vallen op een wat oudere generatie Passat, maar toen we merkten hoeveel ruimte erin de Karoq zat en dat we dan ook nog een iets nieuwere versie konden aanschaffen, waren we snel verkocht!
We hebben een proefrit gemaakt in een Karoq die alles bevatte wat we wilden, echter deze werd voor onze neus verkocht! Vervolgens verder gezocht en uiteindelijk gegaan voor de huidige auto. Het is een Karoq geworden uit 2018 met cruisecontrol (geen adaptive), led-pakket, getinte achterramen, een panorama dak en sportstoelen, PDC voor en achter. Helaas bleek er een Bolero audio systeem in te zitten en dus geen navigatie, terwijl hij daar wel mee geadverteerd stond... Dat is wel jammer, maar met Carplay komen we toch waar we moeten zijn!
Onderstaand een plaatje:
Karoq.jpg

Ik ben van plan (na onze vakantie) nog wel wat aandacht aan de auto te gaan besteden aan misschien nog wat extra opties achteraf inbouwen, maar zo op het eerste moment kan hij er prima mee door!

Wel tot nu toe 1 irritatie gevonden... De Bolero radio heeft dan wel DAB+, maar ik ervaar er weinig van: DAB ontvangst is 3x niets, ik kan zenders zoeken, dan vind hij wat, echter als ik radio luister dan is er geen DAB signaal meer! (Ik ben al diverse dingen tegen gekomen om te kijken of ik het probleem zelf kan oplossen, maar nog geen oplossing gevonden. De radio is al voorzien door mij van nieuwe firmware (P0480), er zit niets aangesloten op de USB aansluiting, etc.) Kortom, ontvangst is erg slecht, maar als het goed is neemt de garage deze week nog contact op om dit probleem op te lossen (hoop ik).

Als jullie me nog opties kunnen aanraden, dan laat maar weten.
Ook ben ik geinteresseerd in wat software aanpassingen zoals ik ook in onze VW Polo AW heb... Ik heb alleen geen kabels en software om dit zelf te doen.
 
Bovenaan Onderaan