Voorstellen

Hallo, mijn naam is Michiel en ik woon in Twente. Ben werkzaam als directeur binnen het MKB en rij nu 3 jaar met veel plezier in een VW Passat stationwagen, diesel 2.0 TDI CR 170. Prima auto maar wel een beetje emotieloos (13 in een dozijn). De 140.000 gepasseerd dus tijd voor een nieuwe. Gekeken naar de Audi A6 sedan in een basisuitvoering met BE pakket, Audi A4 SW in S edition en de Skoda Superb Combi. Gekozen voor de laatste en deze week besteld. Voor 1 mei wordt de auto geleverd. Waarom de Skoda? Hij is mooi, zeer praktisch, rijdt comfortabel en biedt meer waarde dan de genoemde Audi's. Voor hetzelfde geld als de A6 kon ik de meest luxe uitvoering van de 1.8TSI kiezen, DSG en werkelijk alle opties. Uiteindelijk toch nog €100 per maand minder kwijt. Oké de A6 heeft meer status, maar daar lach ik om (hopelijk). Krijg nu een auto met alle denkbare luxe, (veel) meer ruimte en het zit gewoon goed in elkaar. Ben benieuwd naar de levering. Heb al veel commentaar gekregen van mijn Audi rijdende collega's.. Nu afwachten of het lachen ze vergaat wanneer we met z'n vieren op pad gaan. Kijken welke auto gekozen wordt. Degene die achterin moeten zitten weten het dan wel.

Maarten

Forumguru
Nogmaals welkom Michiel.
Ik heb je Topic even afgesplitst, zodat je nu je eigen 'voorstel topic' hebt.

cvegreen

Forumguru
Welkom Michiel ,
Ik vermoed dat je audi colega's binnenkort nog groen gaan lachen inplaats van met je te lachen . Het is namelijk een audi in een skoda jasje . Zeg nu eens eerlijk , wat is er mis met het skoda jasje van de Superb ? Niets toch , ziet er mooi zakelijk uit en is nog eens de ruimste in zijn klasse ook. Als het nog is gelijk van mijn F1 zie je op het kleppendeksel doodleuk VAG staan . Dus , daarmee kan je ze zo al omver blazen , van kijk ik heb dezelfde motor als in jou super dure audi. Er zijn nog meer zaken waar gewoon audi , vw , seat en skoda op staan . Ik had dat ook in mijn F1 , noemde het ook soms eens een budget polo .

Levertijd is 8 weken en 1 week extra voor het open dak. Dus 1 mei rij ik in mijn nieuwe auto. Net Autobild gekocht met vergelijkende test Skoda, VW, Honda, Ford en Toyota. Skoda nr 1 voor de VW Passat en Ford Mondeo.

Super mooie auto maar een A4 avant s line lijkt mij ook niet verkeert, tenzij je echt de ruimte van de Superb nodigt hebt. Maar verder rijdt een Audi inderdaad niet veel beter als een skoda, alleen wat sportiever. Maar als je eenmaal in een quatro gereden hebt, of een auto met achterwiel aandrijving, valt alles daarna tegen.

In bestelling (nog 8 nachtjes!) Skoda Octavia combi greenline,businessline,sunset,rbs
black magic

Klopt, A4 S-edition is inderdaad een hele mooie auto. Heb echter de ruimte nodig, twee kinderen met lange benen en op de autosnelweg is de Skoda wel comfortabeler. Quatro is top, maar ja.... prijs, het is het één (quatro) of het ander (luxe). Beiden wordt een heel ander verhaal.

EdK

Forumguru
Als eerste welkom op het forum, en dat je met genoegen mag meelezen en reageren.

En wat betreft die status, pfffffff wat is status ?
Van die collega's gaan er zeker een paar overstappen naar de SuperB combi als ze deze gezien hebben !
Maar merendeel van de mensen heeft nog een oostblok beeld van Skoda in hun hoofd zitten.

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. En ik denk dat je college wel anders lachen als ze de SII Combi zien. Laat ze maar lekker in hun dure audi's rijden. Jij weet wel beter. Ik zag trouwens van de week een SII Combi rijden en dat is echt een hele lap auto hoor. Zag er heel mooi. Je moet trouwens wel goed kijken nu met die Combi dat het geen O2 is.

E

Ex-lid 2926

Welkom en goede keus

Goede smaak. Wat een pracht auto zo'n Superb combi.
Ben een regelmatige lezer van het Duitse Auto Motor und Sport (in mijn ogen nog altijd het beste autotijdschrift) en de Superb combi was de winnaar in een vergelijkingstest met de VW Passat Variant en de Ford Mondeo station.
De Skoda en VW waren in de test voorzien van de 2.0 TDi en de Mondeo met de TDCi.
De Skoda scoorde behalve met de enorme ruimte ook met de "liebevolle verarbeitung".
Een A6 is natuurlijk ook geweldig maar je ziet ze bij bosjes op de snelweg en met een Superb rij je in ieder geval een stuk exclusiever. Alleen hoe lang nog?

Denk dat de Superb Combi nog even redelijk exclusief is maar snel een redelijk veel voorkomend gezicht gaat worden op de weg. Alhoewel je nog altijd veel verstokte Pasat en Mondeo rijders zal blijven houden. We gaan het beleven... Eind april rij ik in een Superb die je dan nog niet te veel zal zien!

Bovenaan Onderaan