Voorstelling nieuw lid: Sven

ITSxSVEN

Nieuw lid
Hallo allemaal.

Omdat ik nieuw ben op dit forum stel ik mezelf graag even voor...

Mijn naam is Sven en woon in Aalst, België

Vroeger heb ik altijd met een peugeot 1.3 diesel rondgereden...
Sinds september ben ik overgestapt naar een Skoda Fabia 1.9 TDI - bouwjaar 2005

Zalige auto. zou hem voor geen geld van de wereld willen missen.
Al mooie velgen ondergezet en de ruitjes proper geblindeerd.

Waarom ik hier op dit forum ben ?

Ik ga eerlijk zijn. De muziek was wel van slechte kwaliteit dus heb ik een Rockford Fosgate Starterskit gekocht van ongeveer 500 euro met versterker en subwoofer.

Ik heb zelf geen flauw idee hoe ik dit moet doen. Ik weet wel dat er een kabel moet van mijn accu naar mijn versterker, van mijn radio naar mijn versterker en van mijn versterker naar mijn chassis.

Maar ik vind niet eens een ruimte tussen mijn accu en de binnenkant van mijn auto ?!
Ik hoopte om dit op het forum te vinden...

Wat zijn de plannen nog ?

Goh, eerst en vooral die subwoofer geïnstalleerd krijgen en als dan de bankrekening het toelaat komt er een chiptuning.

Dan is het voor mij een echte parel :D

Welkom Sven! Hopelijk ga je de antwoorden vinden die je zoekt, maar daar ga ik wel vanuit op dit hulpvaardige forum.

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Van harte welkom Sven.

Ongetwijfeld kan iemand je hier wel helpen met het versterker-accu probleem. Ik helaas niet :rolleyes:

Noord26

Forumguru
Welkom! Weet je zeker dat je alles wel in wil gaan bouwen als je geen doorgang kunt vinden in je schutbord? Want speaker-installatie met goede bevestiging en demping is het halve werk voor je installatie.

Antera

Donateur
Klinkt goed en van harte welkom.

even zoeken naar een doorvoerrubber deze zitten er altijd wel ergens. Volg de motor/verlichtingskabelboom die moet altijd door het schutbord. Zorg voor een zeker bij de accu voor de kabel van de versterker zodat als er wat mis gaat je zekering altijd eruit klapt. Zekering plaatsen in de auto heeft geen zin. je moet de kabel compleet afzekeren.

ITSxSVEN

Nieuw lid
Zo vriendelijk dat jullie allemaal zijn seg ! direct willen helpen enzo :D
Respect !

Maar gisteren ben ik er toch aan begonnen. Ik was het wachten beu, ik heb dus gewoon in mijn moterkap mijn luchtfilter volledig weggehaald zodat ik wat kijkruimte had. Erna heb ik de onderkant van mijn dashboard losgeklikt en ongeveer 10 centimeter onder mijn pedaal een gaatje geboord, dat kwam juist uit onder de luchtfilter, dan kabel getrokken. Luchtfilter terug gemonteerd en dat was het. De radio eruit halen enzo was een piece of cake ! :D

Toch allemaal bedankt voor jullie hulp jongens !

Deze boy rijdt nu rond met een trillende borstkas van mijn bass.

Ik heb van elke stap ook foto's getrokken. Ik kan deze mss uploaden dat ik mensen kan helpen met hetzelfde probleem als ik.
Met foto's geraak je natuurlijk veel verder he :)

Bovenaan Onderaan