Voorstelronde

Henrik

Forumguru
Hallo allemaal,

Nog 5 nachtjes slapen en dan is het zo ver. Dan mag ik mijn nieuwe Octavia op gaan halen. Een leasebak, dus begin januari... auto staat inmiddels al zo’n vijf weken op ca 1 km (hemelsbreed) bij mij vandaan op me te wachten. Maar bijna is het dan zover. Ben zeer content met de configuratie:

• Style Business
  • 1.6 TDI DSG
  • Dynamic pakket (sportstoelen en schakelflippers)
  • El. Bedienbare achterklep
  • Black magic pearl
  • 18” velgen
  • Vaste trekhaak
Al met al een bijzonder mooie wagen vind ik, mede door de rijke standaard uitrusting.

Een paar dingen vind ik onlogisch, maar zijn met VCDS op te lossen begreep ik. De dealer zei dat hij me hier mee wilde helpen, maar ik heb er eerlijk gezegd een beetje een hard hoofd in.

Los daarvan heb ik ontzettend veel zin om met deze wagen op pad te gaan. Ik rij nu tijdelijk in een 308sw, dus je kunt je voorstellen hoeveel zin in ik de Skoda heb...

Bijlagen

• BB09121E-35B1-450C-AE53-71E7635CA958.jpeg
    BB09121E-35B1-450C-AE53-71E7635CA958.jpeg
    163,5 KB · Weergaven: 63
  • D0663B14-E9D7-4B5F-A3B9-17B2BD513CAD.jpeg
    D0663B14-E9D7-4B5F-A3B9-17B2BD513CAD.jpeg
    181,5 KB · Weergaven: 62
  • E5E1F20B-A2C7-43E8-9D0E-2E072E597FFF.jpeg
    E5E1F20B-A2C7-43E8-9D0E-2E072E597FFF.jpeg
    204,1 KB · Weergaven: 60

Japanese Power

Donateur
Welkom @Henrik.

Ik kan me zo voorstellen dat je de afgelopen 5 weken wel een paar keer om de hoek bent wezen kijken bij je dealer. Veel plezier komende tijd en een hele goede jaarwisseling!

Johan

Skoda-MAN

Forumguru
Welkom bij ons geweldige Skoda forum en veel plezier met de Octavia.

Los daarvan heb ik ontzettend veel zin om met deze wagen op pad te gaan. Ik rij nu tijdelijk in een 308sw, dus je kunt je voorstellen hoeveel zin in ik de Skoda heb...
Als de Skoda nu maar niet tegen valt na zo'n fijne Peugeot :pieker:

Henrik

Forumguru
Allemaal hartelijk dank voor het warme welkom.

Enneh @Skoda-MAN ik denk dat het niet zo lastig wordt om de Peus te overtreffen hoor. Ik zeg niet dat het een slechte auto is, maar míjn keuze zal het niet zijn (was een voorloopauto voor de lease). Alleen het motortje, de 1.6 HDI, 120pk, is wel erg fijn. Lekker soepel, heerlijk stil en weinig toeren op cruise-snelheid. Verder vind ik hem met name ergonomisch matig in elkaar steken... Daar heb ik toch goede hoop dat de Octavia wat beter uit de hoek komt

Henrik

Forumguru
De auto is binnen! Vanmorgen opgehaald bij de dealer. Alles naar wens, op 1 ding na: auto is zonder el. bedienbare achterklep geleverd. Beetje jammer. Ergens in het bestelproces is de optie uit de offertes gehaald (misschien wel door mijzelf om kosten te besparen, maar dat kan ik mij niet voorstellen). Dat was dus wel een lichte teleurstelling. Verder een prachtige wagen. Gelijk 100km mee naar mijn werk gereden. Dat was geen straf kan ik melden. En nu: kilometers vreten!

O ja, en binnenkort even @Antera benaderen denk ik... :D

Henrik

Forumguru
Nu ruim vier weken verder en er staat ongeveer 5600 km op de teller. Dat gaat lekker.

Wel 5600 heerlijke km's overigens. Wat ben ik blij dat ik die dsg gekozen heb zeg! Hoewel ik het wel een eigenwijze bak vindt. Als ik hem in 'manual' zet, dan vindt ie het soms nodig om zelf terug te schakelen bij flink gas geven. Gevolg: enkele seconden heel veel toeren en heel weinig extra snelheid om vervolgens toch maar weer op te schakelen. :banghead:
En in de eerste versnelling vind ik hem een beetje bonkig. Verder echt geen klagen.

Op naar de eerste 10duizend km dus maar!:thumbsup:

Henrik

Forumguru
Zo, gisteren de eerste 10.000 KM mogen noteren. Nog steeds super tevreden. Merk wel een paar kleinigheden aan de wagen, maar ik heb (omdat het een leasebak is) eerlijk gezegd het geld er niet voor over om dat te laten verhelpen. Denk aan het schakelgedrag van de DSG bijvoorbeeld.

Verder heel erg tevreden.

Gisteren had ik nog wel een "dingetje". Bij wegrijden bij een verkeerslicht hoorde ik enorm hard gepiep, schurend geluid. Bleek later een steentje (of iets dergelijks) tussen remklauw en -schijf te zijn aan de rechter voorzijde. Advies: een paar keer 4-5 meter achteruit en weer vooruit rijden. Dan valt het steentje er vanzelf tussenuit. Is dus weer gewoon opgelost.

Op naar de volgende 10K! :thumbsup:

Voor de liefhebbers nog wat plaatjes:

Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Tijd voor een korte update: Na ruim 1,5 jaar en 83.000 km met de O3 lijkt het erop dat ik al een andere wagen kan gaan bestellen. In verband met gezinsuitbreiding (nummer vier is op komst :cheer:) moeten we wat groter gaan rijden.
Mijn enthousiasme over Skoda is met de Octavia gewekt. Fijne, praktische, betrouwbare bak met zeeën van ruimte. Maar niet genoeg voor 6 personen. Binnen de Skoda line-up is dan alleen de Kodiaq beschikbaar. Daar is het oog dan ook op gevallen. Stiekem ook een beetje omdat ik graag actief blijf op dit forum. De leidinggevende thuis wilde eigenlijk een Peugeot 5008, maar dat heb ik (gelukkig) kunnen voorkomen.

Vandaag hoop ik de definitieve offerte van de leasemaatschappij te krijgen. De Kodiaq kan dan beter een eigen draadje krijgen denk ik. Tips waar ik dat zou kunnen starten? Hier bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan