Voorstelrondje nieuwe skoda bezitter

Hallo allen,

Ik heb gisteren mijn nieuwe (2e hands) Karoq opgehaald en ben dus nu ook Skoda rijder :)
Vandaag mn telefoon gekoppeld enzo, zodat ik weer alles ingericht heb naar mijn smaak.

Ik loop nog wel tegen een paar vragen aan, en hoop hier toch wel antwoorden te vinden.
Met name het infotainment wat er in zit is me niet duidelijk. Is dit nu columbus, amundsen, versie MIB1, 2, 3, 4, 5, 6 of .... Geen idee. Volgens het VIN is het een amundsen, maar als ik op hardware nummer zoek, kom ik steeds op columbus. Plaatjes lijken weer op amundsen, maar de filmpjes op youtube komen qua instellingen niet overeen ... Je ziet het, het is best een zoektocht.. Alle hulp is welkom!

Wat ook bijzonder is: Dealer zegt Karoq uit eind 2019, maar als ik het kenteken ingeef op de skoda-site, krijg ik een nieuwere! (2020) :D, RDW zegt weer wel okt 2019..

Nouja, in ieder geval, na altijd ford te hebben gereden, nu dus een skoda... Hopelijk veel fijne kilometers, ik heb nog geen ervaringen met Skoda, maar dat komt vast goed...

gr
Mike

Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Welkom! Je auto is uit 2019, modeljaar 2020. Na de zomerstop worden vaak kleine aanpassingen doorgevoerd in fabrieken. De auto’s die daarna geproduceerd worden zijn dan van het nieuwe modeljaar. Modeljaar 2020 loopt dus van ongeveer augustus 2019 tot juli 2020.

hemi24

Forumguru
Modeljaarwissel is mei/juni (laatste jaren iets later) dus als je auto van okt. ‘19 is is het dus een modeljaar ‘20.

v.w.b. het navigatiesysteem: een plaatje zegt meer dan 1000 woorden...

@ertromp : Dank je wel! Dan is dat in elk geval helder!

Maar zit er op de MIB2 geen DAB ?Want ik heb geen button voor "band select" waar ik kan kiezen voor FM of DAB, wat in dit filmpje wel wordt getoond:

Ik kan ook niet kiezen voor een andere layout (in het filmpje "weergave" )

Overigens, als ik verbind met mijn mobiele hotspotn en ik zeg "software update" dan geeft ie aan dat er geen internet is... dus ik weet ook niet of ik met een firmware update verder kom ...

Laatst bewerkt:
Dank je Corne! Ik heb toevallig gisteren met plezier jouw Kodiaq-verbouw-draad(je?) gelezen! Wat een vette aanpassingen heb jij gedaan!
Ik wil waarschijnlijk ook nog wel eea aanpassen, maar niet zoveel als jij.. (zo'n digitale cockpit, lijkt me wel weer heel mooi...)

Antera

Donateur
@ertromp : Dank je wel! Dan is dat in elk geval helder!

Maar zit er op de MIB2 geen DAB ?Want ik heb geen button voor "band select" waar ik kan kiezen voor FM of DAB, wat in dit filmpje wel wordt getoond:
.

Standaard is Dab er niet en jouw auto heeft 100% een MIB2(,5). Dit was een optie. Een fimware update lost het niet op. Ik kan je eventueel voorzien van een update van het systeem en eventueel nog meer leuke snufjes contact me dan even via whatsapp

Bovenaan Onderaan