Voorstelrondje - nieuwe Skoda rijder present

Hallo allemaal,

Ik ben Ricardo en kom uit Zeeland. Zelf rijd ik al jaren auto's uit de VAG stal, Seat Leon, Audi A4 Cabrio, Audi A3 tdi en nu een Audi A4 tdi.

Maar we hebben ook nog een Opel Corsa en mijn vriendin heeft een nog duurdere hobby dan ik met mn autos namelijk paardrijden ;). Nu zijn we opzoek naar een auto die goed als werkpaard gebruikt kan worden, een Yeti Quattro moet het worden!

Een paard weegt 600 kg, maal 2 = 1200 + aanhanger, moet net lukken :) De Yeti mag volgens mij 1800 kg trekken?

Ik ben autogek en heb vagcom dus als er leden zijn die aanpassingen willen, ja mag altijd langskomen!

Ik ga me verder verdiepen in het forum :)

Cordoba

Forumguru
Welkom hier. Ik begrijp dat je van plan bent om het paard áchter de wagen te spannen. Overigens heet het bij de andere Vag-merken gewoon 4x4 i.p.v. Quattro.

Wat het max. geremd aanhangwagen gewicht betreft: volgens de Skoda-site mag de 1.8 TSI met handmatige 6-bak 1800 kg trekken. De 1.6 TDI 5-bak met alleen voorwielaandrijving blijft steken bij 1400 kg, dus dat zal net te weinig zijn. Ook de 2.0 TDI(81 kW-6bak) blijft steken op 1800 kg, en de 2.0 TDI met 103 kW en 6-bak of DSG mag 2000 kg trekken en de 125 kW TDI ook. Aan die auto's hangen trouwens pittige prijskaartjes, en als occasion zullen ze lastig te vinden zijn.

Bovenaan Onderaan