Voorstelrondje

LeCoq71

Actief lid
Hallo allemaal,

Even voorstellen: ik ben Ronald en deze week heb ik mijn nieuwe lease auto mogen bestellen. Het is een Octavia Combi Elegance 1.2 TSI DSG geworden met de volgende extra's:
- Metalic lak (Aqua Blue metalic/ Shadow Onyx)
- 17"velgen (Pegasus)
- Getinte ruiten (Sunset)
- Scheidingsnet achterbank
- Reservewiel volwaardig
- Vision package (Xeon)
- Dubbele bodem kofferbak
- Multifunctioneel stuurwiel
- Trekhaak 13-polig
- Bijhorend trekhaak
- Korte antenne
- Hulpveren

Op dit moment rijd ik nog een Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D F Linea Luna. Twee weken geleden een proefrit gemaakt in de Octavia 1.2 TSI 7 DSG Business Line en ik was verkocht.

De Elegance business uitvoering had ik als eerste keuze maar vanwege de diefstalgevoeligheid van de Columbus heb ik (helaas :() maar voor het alternatief gekozen (TomTom). Ik heb namelijk geen zin in alle sorres er om heen op moment dat je ruit is ingeslagen. Bij sommige mensen is dit meerdere keren gebeurd las ik. Mijn tweede keuze was een Renault Megane Estate GT Line, ook erg mooi en met een sportief uiterlijk. Het prijsverschil heeft de doorslag gegeven.

Het rijden met een automaat is mij enorm bevallen en daarom heb ik nu met veel plezier gekozen voor de DSG. En wat komt er nog aardig wat vermogen uit zo'n kleine motor. Goed, het is geen snelheidsbak waarmee je bij de verkeerslichten wegscheurt maar het rijdt wel enorm ontspannen. De automaat schakelt enorm soepel en ik moest af en toe kijken in welke versnelling ik nu reed. Ook het rijden in de sportstand maakt een verschil. De auto reageert net wat sneller en trekt wat meer door. Echt super !

Nu alleen nog geduld hebben tot medio mei :24:. Zodra ik de auto heb zal ik eens wat foto's plaatsen in het foto album. Ik heb namelijk ook enorm veel informatie uit dit forum kunnen halen met dank aan alle leden :xyxthumbs:.

Met vriendelijke groeten,
Ronald

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Ronald, welkom hier. De dsg heb ik ook sinds een half jaar en het is inderdaad erg fijn. Ook van verhalen van hier gehoord en dus dus besloten dat dsg erbij moest. Verstandig en comfortabel. Gelukkig heb ik geen last van inbraken gehad de laatste 10 jaar en dus wel een Columbus! Heel fijn systeem maar ook gevoelig, ik heb al eens een vastloper gehad en kleine probleempjes met uitschakelen toen ik klaar was met telefoneren. Nu opgelost en waardeer ik het als een perfect syteem.
De Megane, was die er ook in automaat?
Het Xenonverhaal bevalt mij hierin ook erg goed dus dat is ook een erg fijne optie die je erbij hebt genomen. Bij mij zat het gelukkig in het businessline pakket.
Hiervoor had ik trouwens ook Xenon dus was dit een verplicht iets bij mij geworden. Als je nog een kortere antenne wil ga dan naar de Peug dealer die hebben voor Euro 5,70 een antennetje van 5 cm liggen! Die het gewoon erg goed doet dus....
Succes met wachten!

LeCoq71

Actief lid
Eventjes geduld....

Gisteren van de leasemij bevestiging ontvangen dat de auto is besteld. Het geduld wordt wel erg op de proef gesteld. In de week van 16 juni vind de levering plaats....... :1884: Countdown has started.

Wasmachineman

Forumguru
Dat is inderdaad erg lang zeg! Heel, heeeeeel soms krijg je een belletje dat de auto er ineens is! Gok dan daar maar op.

Bovenaan Onderaan