Voorveren Fabia II vervangen

weet iemand waar ik op moet letten bij het vervangen van de voorveren van mijn fabia II? ik doel dan op bijv. electronica of bepaalde ophangbouten die met de uitlijning te maken hebben enz.
of misschien heeft iemand een deel (met foto's/tekeningen) uit een werkplaatshandboek ofzo. alvast dank

Maggy

Forumguru
Met name dat je de veer niet om je oren krijgt.... dus als je geen goede veerklemmen hebt; kopen of laten doen.
Voor de rest; straight forward sleutelwerk dat bij elke auto iets anders is, maar je moet de veerpoot uitbouwen, dus uit de fusee halen, en aan de bovenkant loshalen.
Bas.

spanners heb ik zat. dus geen 'gekke' dingen waar op te letten? veerpoot moet onder ook los dus? en ik verander met de klus niet de uitlijning?

Spierings

Forumguru
Vraag me alleen af waarom je andere veren gaat monteren, als het ander type is is het toch aan te raden om uit te lijnen..

Een Fabia heeft gewoon een simpele veerpoot welke in het fusee geklemt is. En ja, om de veren uit te bouwen moet de veerpoot er onderuit en dus ook de onderzijde van de veerpoot los...

Aangezien dat de veerpoot maar op een manier in het fusee geschoven zit veranderd er niks kwa afstelling.

Ben zelf monteur en heb geen hekel aan mensen die zelf klussen, maar ben wel van mening dat als je bij een heel simpel karwei zoals dit advies moet vragen... dat je beter iemand met meer ervaring mee moet laten kijken...

@Spierings; Ik heb ook klassieke mercedes motoren gewisseld en cilinder koppen en remrevisies gedaan enz.enz. mijn vraag was alleen of ik nog op iets speciaals moet letten qua eventuele elektronica of misschien bepaalde bouten I. V.m.uitlijning. van diverse oude mercedes en heb ik ook voor- en achterveren gewisseld enz. Echter daar heb ik alle gegevens en info van. Vandaar.

Bovenaan Onderaan