Verder, heb je isofixzitjes? Dat maakt het geheel ook wat moeilijker denk ik.
@Skodadriver87 Met isofix kan je echt maximaal maar 2 stoeltjes kwijt, zijn immers altijd maar 2 isofix posities op de achterbank beschikbaar. Met 3 stoelen moet het echt alleen met gordel bevestiging aan de auto vast gemaakt worden bij mijn weten.
Wellicht handig te melden welk modeljaar/type Superb je op het oog hebt. Kan ook nog verschillen in de adviezen hier.
Ik heb een tweeling van 4 en een kind van 1,5 die langzaam uit haar maxicosi moet in een driepuntsgordel.
Bedoel je niet een 5 punts gordel van het auto stoeltje zelf? Dat komt vaak nog tussen maxi cosi en 3 punts gordel van de auto achterbank.
Een 3 punts gordel gaat voor langs en is alleen bij stoeltjes voor de latere leeftijden van 3 - 12 jaar bv, niet voor een kleine van 1,5 jaar uit de maxi cosi.
Zoals
@pkrijgsman ook zegt, voor de tweeling wellicht gordel verlengers gebruiken, zeker met een 3de er tussenin krijg je nooit meer hun gordel voorlangs vast gemaakt in de achterbank met een stoel er tussen in gepropt.
Ik gebruik die verlengers zelf ook, met maar 2 stoelen. Ideaal, ze kunnen zichzelf vast maken op die manier.
Scheelt enorm voor papa's rug hahaha