Vraag over DCC in Golf 7

SuperBeeb

Forumguru
Ben aan het kijken voor een Golf 7 GTI. Wil er evt DCC (verstelbare dempers) in.
Naast DCC heb je ook nog Driving mode selection (DMS). Daarmee kan je de karakteristiek van gasrespons, schakelen, stuur en vering (als je DCC hebt) aanpassen.
In de auto's die ik tot nu toe op internet heb gevonden, zie ik vaak wel een Driving mode knop (linksboven bij de pook) maar geen knop voor DCC. Die zou volgens mij rechtsboven de pook moeten zitten.
Nu vraag ik me af of die knop wellicht vervalt als je DCC icm DMS hebt, omdat je het dan via het beeldscherm kunt instellen.

Heb al gezocht maar online handleiding, of interieurfoto's met beide knoppen, maar niet gevonden.

Iemand een idee hoe dit zit?

ertromp

Forumguru
In mijn Leon die ook DCC heeft werkt alles vanuit de knop "drive profile" dat is die DMS knop in de Golf.
Als je die knop indrukt is je menu in je Discovery gewoon uitgebreider dan zonder DCC want je krijgt een extra tab om de demper karakteristiek in te stellen. Dus geen extra knop voor DCC

• Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
1385576213_img_9630.jpg

Met de mode knop naast de versnellingsbak kom je in een menu waar je de verschillende rijstanden kunt selecteren. Bij 'individual' kun je een eigen voorkeursmodus samenstellen. Bijvoorbeeld besturing in sport, vering in comfort, gasrespons op sport, airco op normaal etc etc.

Ben overigens superblij met DCC. Echt een optie waar ik veel gebruik van maak.

VW-Golf-GTD-2013-FB-10.jpg

SuperBeeb

Forumguru
Ik zie bij auto's met DMS soms vier keuzes op t scherm (geen Comfort). Bestaat die stand dan alleen als je ook DCC hebt?
En soms ook maar 3 standen (zonder Eco).
In beide gevallen is er wel een DMS knop.

En om de verwarring te vergroten wordt er bij de optielijst soms geadverteerd met "DCC (Driving Mode Selection)"
Snap er niet zoveel meer van...:sterretjes:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan