Vraag over de aico ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op het moment dat ik de airco aanzet lijkt het net op het ventilatortje
ergens tegen aan loopt ????? en begint te rattelen
nu ben ik al bij de dealer geweest en kreeg te horen dat het een
veel voorkomend euvel is bij de airco,ik ben nu van plan om
de airco opnieuw af te laten vullen ( werking begint te verminderen )
om er van af te zijn.Wie is dit ook overkomen ?????

octofreak

Actief lid
De ventilator aanzetten en dan een dergelijk geluid horen, betekent volgens mij dat er een blad of parkeerticket in de ventilator zit...

Maar volgens mij moet je het dan ook zonder airco horen, aangezien dit dezelfde ventilator is?

Ronnie

Forumguru
De ventilator aanzetten en dan een dergelijk geluid horen, betekent volgens mij dat er een blad of parkeerticket in de ventilator zit...

Maar volgens mij moet je het dan ook zonder airco horen, aangezien dit dezelfde ventilator is?
Kan natuurlijk alleen ook bij airco; de kleppenstand in de kachelunit is dan anders.....
Maar hoogstwaarschijnlijk is het wel blad.

Op het moment dat ik de airco aanzet lijkt het net op het ventilatortje
ergens tegen aan loopt ????? en begint te rattelen
nu ben ik al bij de dealer geweest en kreeg te horen dat het een
veel voorkomend euvel is bij de airco,ik ben nu van plan om
de airco opnieuw af te laten vullen ( werking begint te verminderen )
om er van af te zijn.Wie is dit ook overkomen ?????

Als het ratelende geluid alleen hoorbaar is met ingeschakelde airco en afhankelijk van het toerental van de motor c.q. aircopomp, is het vaak het expansieventiel welke dit geluid veroorzaakt.
Vervanging van dit ventiel is meestal de oplossing, maar in een enkel geval wil de aircopomp wel eens geluid maken.
Begin met de goedkoopste oplossing, en zeker i.c.m. een onderhoudsbeurt voor de airco" het vervangen van het expansieventiel"

Fabia

† In Memoriam
Aha, dat had ik met mijn eerste Fabia. Het geluid van de aircopomp kwam op een gegeven moment zelfs boven mijn radio uit. En werd inderdaad meer en minder afhankelijk van het toerental. Ik heb er toen niet naar laten kijken ivm verkoop maar me wel altijd lopen afvragen wat het geweest kan zijn. Toch erg handig hoor een Skodamonteur op deze site. Bedankt voor de uitleg.

Als het ratelende geluid alleen hoorbaar is met ingeschakelde airco en afhankelijk van het toerental van de motor c.q. aircopomp, is het vaak het expansieventiel welke dit geluid veroorzaakt.
Vervanging van dit ventiel is meestal de oplossing, maar in een enkel geval wil de aircopomp wel eens geluid maken.
Begin met de goedkoopste oplossing, en zeker i.c.m. een onderhoudsbeurt voor de airco" het vervangen van het expansieventiel"

Wat is nu de oplossing ?????
Wel een beurt geven en apart het ventiel laten wisselen,
of heeft de beurt geen zin ( volgens skoda moet je hem elke 2,3 jaar
na laten kijken )
EN DE SKODA MONTEUR DIE GERREAGEERD HEEFT FANTASTISCH
MEESTAL WORDT JE ALS RIJDER UITGEKLEED DOOR DE GARAGE.
:worshippy::worshippy::worshippy:

Wat is nu de oplossing ?????
Wel een beurt geven en apart het ventiel laten wisselen,
of heeft de beurt geen zin ( volgens skoda moet je hem elke 2,3 jaar
na laten kijken )
EN DE SKODA MONTEUR DIE GERREAGEERD HEEFT FANTASTISCH
MEESTAL WORDT JE ALS RIJDER UITGEKLEED DOOR DE GARAGE.
:worshippy::worshippy::worshippy:

Laat de airco een beurt geven (het systeem wordt dan leeggehaald)
en als deze leeg is kan het expansieventiel worden vervangen, daarna als onderdeel van de beurt weer vullen en hopelijk is het geratel weg

En by the way......je wordt echt niet uitgekleed bij de dealer.

Laat de airco een beurt geven (het systeem wordt dan leeggehaald)
en als deze leeg is kan het expansieventiel worden vervangen, daarna als onderdeel van de beurt weer vullen en hopelijk is het geratel weg

En by the way......je wordt echt niet uitgekleed bij de dealer.
Mijn vorige auto was een fiat bravo,die heeft me een flinke duit gekost,
bij de dealer zodoende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan