Vraag over navigatie

skodaroomy

Actief lid
Goedemiddag,

Ik hoop dat ik van jullie kennis op dit mooie forum gebruik kan maken. Het probleem dat ik heb is het volgende: Sinds een paar maanden heb een seat ibiza st in de FR uitvoering. Bij de ibiza heb ik een Garmin navigatie van de seat gekregen. Deze staat met een houder op het dashboard. Als ik een route intikt brengt hij mij goed op de plaats van bestemming, alleen de stem die doet het niet. Nu heb ik al in het menu van de navigatie gekeken en het volume staat ruim voldoende aan. Is het mogelijk dat de navigatie nog gemeld moet worden aan de ingebouwde radio zodat deze de navigatie herkent en zo het geluid door kan geven? Als dat zo is hoe doe ik dat? Als dit het niet is hoe krijg ik dan de stem toch werkend?

Alvast bedankt.

AndreM

Forumguru
Als ik jou verhaal goed begrijp, heb jij het over de navi die gelijk is aan de Seat Mii.
Mijn vrouw heeft de Citigo met de navi van Navigon.
Is dezelfde navi alleen van een andere leverancier.
De Navigon navi is ook te gebruiken zonder dat hij in de auto geïnstalleerd zit.
Dus wanneer jij de navi aanzet, plaats, straatnaam heb ingegeven, zal je geluid uit je navi moeten horen. Kijk ook eens of de "Mute" niet ingeschakeld staat?

Mocht dit niet werken, dan kan je de navi een harde reset geven, staat in het menu.
Hiermee gaat de navi naar de standaard instellingen waarna je diverse setting zal moeten aangeven wat wenselijk is.

Als laatste misschien nog een tip, neem een mini SD kaartje, zet daar mp3 muziek nummer op en deze kan je op de navi afspelen.
Krijg je dan ook geen geluid, dan is er iets mis met je navi.

Suc6 :thumbsup:

Bovenaan Onderaan