Vraag tot betrekking achterveren fab1combi

M1K3RsZ

Actief lid
Goeeeeedemorgen allemaal,

ik weet dat t al enige tijd geleden is dat ik me hier heb laten horen , waar van spijt uiteraard maar dat terzijde. Gewoon druk met van alles , baan, huis ,kind en vrouw.

Maargoed wie o wie kan mij een antwoord geven.
Zoals jullie misschien nog weten had ik voor mijn fabia combi een fabia hatchback waar ik het 1 en ander aan versleuteld had en daarbij had ik dus ook na 60.000km een verlagingsset gemonteerd en de veren en steunen opgeslagen, want je weet natuurlijk nooit waar het goed voor is ;)
Nu heb ik dus een "normale" gezins combi waar ik eeuwig spijt van heb want voor dat half jaartje iets meer ruimte en je droom wagentje wat ik had dan maar op te geven,tja :S

Maar nu komt mijn vraag, mijn achterveren van de combi zijn echt verslapt en raak nu met mijn trekhaak zelfs zacht rijdend de drempels. Nu heb ik natuurlijk nog een setje liggen en opzich is het vervangen van de veren niet echt moeilijk dus zou ik dit zelf kunnen doen, maar op welke site die ik ook aanspreek kan ik niet vinden of de achterveren van de combi en de hatchback nu het zelfde zijn of niet!?

Dus wie zou mij kunnen vertellen of het wel of niet kan?

Groetjes Mike

nisuthai

Forumguru
Mike, het zal zonder meer passen, maar of je het gewenste resultaat zal behalen van doorslaan van de vering op te heffen kan je dan als proef proberen of het geholpen heeft. In het algemeen zijn de schroefveren van een combi wat zwaarder uitgevoerd.

M1K3RsZ

Actief lid
Nisuthai, bedankt voor je reactie ja ga eens kijken hoe we t kunnen nagaan, want het is niet alleen bij drempels natuurlijk maar de hele achterkant is gewoon lager dan normaal ook met lege kofferbak.

nisuthai

Forumguru
In het algemeen zijn de verlagingsveren progressief dus wat stugger met de vering zal zonder meer wel wat uitmaken., maar of het voldoende is zal je zelf moeten ondervinden.

M1K3RsZ

Actief lid
Nee denk dat je me verkeerd begrijpt, heb nog originele veren liggen die maar 60.000km onder me eerste faab hebben gezeten

nisuthai

Forumguru
Je kan het met de originele veren proberen maar ik denk zelf dat ze te slap zijn voor een combi.

Cordoba

Forumguru
Welcome back Mike. Wat de veren betreft: áls ze al hetzelfde zijn (moet toch via ETKA te achterhalen zijn, of misschien dat Mark @Antera het weet):
Probleem is volgens mij niet dat de combi (leeg) lager ligt, maar dat de overhang aan de achterkant veel groter is, net als bij de sedan versie, waardoor je met de trekhaak de grond raakt.

Andere opties zijn hulpveren of een goede verlagingsset.

Bas Jansen

Senior Member
Jep zijn het zelfde.
Vorige week nog navraag over gedaan bij plaatselijke "onderdelenboer".
Zowel mijn hatchback als combi hebben namelijk een lekke schokdemper achter...
Bij afname van 2 setjes kreeg ik kwamtumkorting :pardon:

Bovenaan Onderaan