Vraagbaak e/o service manual.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo fabiarijders

Ik ben erg geinteresseerd naar service informatie boeken van mijn Fabia.
Een vraagbaak kan me mogelijk ook helpen ( Fabia combi 1.4 16v Oktober 2004.)

Met name naar de storingscodes ( piepjes) na het uitschakelen van de motor en het verwijderen van de contactsleutel....

Zelfs de dealer kan me niet vertellen wat 5 achterelkaar klinkende "beeps" zouden moeten vertellen......

Please help :bye:

greetings, Claymore

Hallo fabiarijders

Met name naar de storingscodes ( piepjes) na het uitschakelen van de motor en het verwijderen van de contactsleutel....

Zelfs de dealer kan me niet vertellen wat 5 achterelkaar klinkende "beeps" zouden moeten vertellen......

greetings, Claymore

Let op dit is niet als lullig bedoeld, maar wat voor autoradio zit er gemonteerd??? vaak (lees Pioneer, sony) piept de radio na het uitschakelen van het contact (sleutel eruit halen) en het afneembaar frontpaneel wordt niet verwijderd, als waarschuwing dat het frontpaneel nog gemonteerd zit.

Ronnie

Forumguru
Ik heb even gekeken in mijn handboek (zie topic Fabia 1"Tip") maar er niets geschreven over beepjes ofzo. Ik vrees dat Top-Sport gelijk heeft, in mijn vorige Passat had ik een Sony radio en deze piepte ook 5 keer via de speakers als ik de sleutel verwijderde...

Beepjes.

Ik heb even gekeken in mijn handboek (zie topic Fabia 1"Tip") maar er niets geschreven over beepjes ofzo. Ik vrees dat Top-Sport gelijk heeft, in mijn vorige Passat had ik een Sony radio en deze piepte ook 5 keer via de speakers als ik de sleutel verwijderde...

Ehmmmmmmm,
Skoda gebruikt toch echt beepjes om een storingsmelding weer te geven.......

Nog andere tips ??

Greetings
Claymore

Beepjes 2

Let op dit is niet als lullig bedoeld, maar wat voor autoradio zit er gemonteerd??? vaak (lees Pioneer, sony) piept de radio na het uitschakelen van het contact (sleutel eruit halen) en het afneembaar frontpaneel wordt niet verwijderd, als waarschuwing dat het frontpaneel nog gemonteerd zit.

Ehmmmmmmm,

Er is een clarion radio gemonteerd...... ennne frontje is verwijderd hoor :)
Nog andere tips ??

Greetings
Claymore

Beeeps

Vanaf wanneer piept je Fabia? Is er toen iets veranderd aan de electronica?

Hoi,
+ bedankt voor je interesse,

4 weken geleden is er een resrevesleutel "ingelezen/geprogrammeerd" cq bijgemaakt.
Maar of het daar iets mee te maken kan hebben ...............
Verder géén veranderingen in electronica of iets anders.
Wel langdurig elke dag na het starten een low level melding gehad in het koelvloeistofniveau.
Echter zonder dat het ook daadwerkeleijk onder niveau was...... melding is uiteindelijk verdwenen zonder reden evenals het komen zonder reden was ?????!!!!!

Greetings,
Claymore

bluskabouter

Forumguru
kabelboom probleempje??
is bij diverse fabia`s al vervangen.
door de kabelboom problemen krijg je de raarste storingen.
zie de diverse topics hierover.

eddy

p.s. ik heb dit zelf gehad met mijn vorige fabia, vandaar deze opmerking.

Heeft volgensd mij inderdaad met je radio te maken. Net een Sony er in gezet en deze geeft ook een alarm wanneer je de sleutel er uit haalt. Daarvoor zonder radio deed hij dit niet.

Hallo fabiarijders

greetings, Claymore

I3art

Nieuw lid
Ik weet niet of het bij Skoda ook zo is, maar sommige andere merken hebben nog wel eens last van storingen in de koelwater-niveau-sensor. En aangezien je daar wat (onterechte) meldingen van hebt gehad, zou dat misschien de aanstichter kunnen zijn.

kabelboom probleempje??
is bij diverse fabia`s al vervangen.
door de kabelboom problemen krijg je de raarste storingen.
zie de diverse topics hierover.

eddy

p.s. ik heb dit zelf gehad met mijn vorige fabia, vandaar deze opmerking.

Goed aan gedacht, maar de kabelboom problemen, door vochtinsluiting is een terugroep actie geweest voor de eerste serie's fabia, bij een model van 2004 doet dit zich niet meer voor.

Ronnie

Forumguru
Ik heb vandaag nog even over het probleem met de ABS lampjes nagedacht,
Er was ook een "aftermarket" radio ingebouwd, zou het kunnen zijn dat b.v. de gala aansluitdraad (ABS signaal aftakking) een spanning krijgt van de radio (b.v. spanning voor aut.ant. o.i.d.?)
Dan krijg je ook de meest rare toestanden met de can-bus.....

Ehmmmmmmm,

Er is een clarion radio gemonteerd...... ennne frontje is verwijderd hoor :)
Nog andere tips ??

Greetings
Claymore

Sorry, ik kan je niet verder helpen het beepje na het contact uitzetten kan ik niet plaatsen.
Zoals eerder geschreven beept het abs systeem 3x als er zicht een storing voordoet, maar dat is alleen met contact aan.
Het koelvloeistof niveau beept 1 keer, maar ook alleen met contact aan.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan