Vraagje Columbus

Gege

Lid
Heb al meerdere malen vastgesteld als ik de wagen (Superb II) stilleg en de radio is bijvoorbeeld aan het spelen dat er nadien, bij het herstarten een andere "geluidsbron" actief is, bijvoorbeeld dat de CD begint te spelen of er is overgeschakeld naar "AUX" ofwel "HDD".
Maw de geluidsbron wordt nogaleens gewijzigd bij het herstarten van de wagen, zonder dat hiervoor gevraagd is.

Nog iemand die ervaring ? Iets aan te doen ? Normaal ?

Gege.

Darkside

Forumguru
Ik herken het probleem deels. Ik heb soms dat wanneer ik naar de MDI luister en de auto uitzet. Ik de volgende keer bij het starten gewoon de Radio hoor en niet de MDI.
Als ik dan op media druk zie ik dan ook nog systeem aan het starten staan. Waarna hij wel weer verder speelt waar hij was gebleven.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat wanneer ik naar de radio luisterde hij de volgende keer de MDI vanzelf pakt.

Dit heeft denk ik te maken met het bootprocess waardoor hij niet altijd meteen de MDI herkent en hij maar de Radio pakt.
Heb geen ervaring met CD's aangezien ik die nog nooit in de auto geluisterd heb.

Heb nog geen oplossing. Maar komt maar zelden voor waardoor het nog niet super storend is.

Bakkertje

Forumguru
Gebruik je daarvoor wel dezelfde sleutel?
De auto "onthoud" dit namelijk per sleutel. Ook de toonregeling enz..

hemi24

Forumguru
Gebruik je daarvoor wel dezelfde sleutel?
De auto "onthoud" dit namelijk per sleutel. Ook de toonregeling enz..

Bij de auto's met een Amundsen wel, maar bij een Columbus niet. Vraag me trouwens af of het bij een Amundsen+ nog wel het geval is...

NWN

Nieuw lid
Weet iemand toevallig of een Ipod ook effectief off gaat als de auto uitgezet wordt? Kzou zo gelijk niet willen dat de harde schijf van de Ipod eindeloos (lees: tot'm crasht) blijft draaien.

hemi24

Forumguru
Blijft nog even actief na het uitzetten van het contact en gaat dan ook uit. Exacte tijd durf ik zo niet te zeggen, maar dit zal iets van max. 5 of 10 minuten zijn.

Bovenaan Onderaan