Vraagje ivm audiosysteem van de (nieuwe) Octavia lV

Hallo mensen,

Momenteel ben ik aan het uitkijken voor een nieuwe wagen, en de kans is groot dat dit een octavia combi zal worden. Echter is het zo dat we momenteel (in België althans) niet terecht kunnen in de showroom, en ik dus daar alvast geen antwoorden kan gaan halen. Vandaar dat ik hoop hier met wat vragen terecht te kunnen, zodat de mensen die deze wagen reeds hebben, me kunnen helpen. Mocht ik domme vragen stellen, toch even vermelden dat dit mijn allereerste wagen van skoda zal worden, en zelfs van de VAG groep.

Het allereerste wat ik mij afvraag: in mijn huidige en voorgaande wagens, had ik de gewoonte om al mijn muziek op een usb-stickje te gooien, en die in m'n wagen in te pluggen om zo van mijn muziek te genieten.
Nu zie ik op de foto's van de skoda website, precies enkel maar usb-c poortjes. Is het dan zo dat deze wagen geen muziek via usb stick kan afspelen? Iemand die zo vriendelijk wil zijn mij hier wat meer over te vertellen?

CharlesTucker

Forumguru
Heeft de IV geen slots voor SD kaartjes meer? Dat zou jammer zijn, daar kan ook muziek op (althans, bij mijn O3), en in tegenstelling to USB zitten die kaartjes echt "in" je auto, in het handschoenenkastje. Het steekt niet uit, dus geen kans op er tegen aanstoten, met kans op beschadiging en zo. Ik vind dat zelf beter/mooier dan USB sticks.

Bedankt jongetje en Tinusss, goed om weten.

Van die sd kaartjes wist ik niet dat dit ook kon, maar dat zou inderdaad ook wel interessant zijn als dit mogelijk was, en vooral ook visueel iets minder storend.

fanSkoda-VW

Forumguru
Ik heb ergens gepost dat ik een stick gebruik die zowel USB 2 alsook USB C heeft. Hangt er vanaf welke kant je uitschuift.
Zijn 2 topics over. FF zoeken................ zoeken..........zoeken...........

https://www.skodaforum.nl/forum/i/skoda-scala-levertijd.38000/page-5#post-885745
USB-stick met uitschuifbare connector, de ene kant USB 3 (de gewone) en de andere kant USB C:
SanDisk Ultra® DualDrive USB-stick smartphone/tablet Zilver 32 GB USB 3.0, USB-C, Ook van andere merken te koop.

grtss

Bovenaan Onderaan