Vraagje mbt. diverse opties

MadDog2K

Actief lid
Hallo,

Ik ben van plan om een O2 Combi 1.9 TDI met DSG te bestellen.
Kan 'net' uit qua lease-budget (incl. eigen bijdrage), kom alleen nog toe aan de Stream-radio en MaxiDOT heel misschien nog privacy glass als t uitkomt.

Erg jammer, want had graag de BE besteld ivm. Xenon, etc.

Kan iemand mij vertellen wat de MP3-functie inhoudt op de Stream-radio ?
Speelt ie gewoon MP3 CD's af ?

En zijn bepaalde zaken achteraf nog in te bouwen ?

Bijv. :

* stoelverwarming
* Xenon
* alarm
* carkit voorbereiding (Bluetooth)
* multifunctioneel stuurwiel

Dat soort dingen zou ik zelf ook wel willen betalen

Alvast bedankt!

Racer

Lid
Is het dan niet handiger een beetje bij te betalen? Ik ben niet zo van de lease, maar de genoemde zaken zou ik 'af fabriek' willen hebben! Dan maar een paar tientjes meer in de maand, toch?

MadDog2K

Actief lid
Is het dan niet handiger een beetje bij te betalen? Ik ben niet zo van de lease, maar de genoemde zaken zou ik 'af fabriek' willen hebben! Dan maar een paar tientjes meer in de maand, toch?

Ja :)

Maar ik zit met eerder genoemde opties al aan de max. incl. max bijbetaling (15% bovenop budget maar helaas)

Rallye

Forumguru
Kan iemand mij vertellen wat de MP3-functie inhoudt op de Stream-radio ?
Speelt ie gewoon MP3 CD's af ?

En zijn bepaalde zaken achteraf nog in te bouwen ?

Bijv. :

* stoelverwarming
* Xenon
* alarm
* carkit voorbereiding (Bluetooth)
* multifunctioneel stuurwiel

Antwoord: ja, de Stream speelt mp3-CD's af. Ik vind het echter het minste onderdeel van de auto, dus als je geen parkeerradar hebt (die grafisch in het schermpje van de Stream wordt verduidelijkt), zou ik voor een mooie after market oplossing gaan.

Of stoelverwarming achteraf kan worden ingebouwd weet ik niet., Xenon niet (meer; voor auto's van voor 1 januari 2006 wel). Alarm kan wel ingebouwd, bluetooth carkit kun je evt. integreren in je after market radio (twee vliegen in één klap), multifunctioneel stuurwiel lijkt me niet achteraf te monteren (maar dat weet ik niet zeker).

ad5000

Actief lid
Alle genoemde opties behalve de stoelverwarming en het originele alarm zijn in te bouwen.
De rest kan je gewoon achteraf (laten) inbouwen. Bedenk je wel dat het een hele kluif is om b.v. de originele bluetooth set in te bouwen en te laten functionelen

Als je de volgende link volgt kom je op een aanbieder op ebay die vanuit Tjsechie regelmatig nieuwe Skoda spullen verkoopt. Nu staat er alleen de bluetooth set op, maar afgelopen weken had hij ook originele (nieuwe) xenon lampen, multifunctioneel stuurwiel en nog veel meer leuk spul.

Zelf heb ik mijn Nexus navi via ebay (475,- all in) en ben ik bezig met of een multifunctioneel stuurwiel of een bediening aan het stuur zoals de nieuwe Fabia/Roomster).

Dit is de ebay man:

Stuurwiel (al verkocht)
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...MEWA:IT&viewitem=&item=230134424874&rd=1&rd=1

Bluetooth (nog actief tot 10/06/07 21.15 uur)
http://cgi.ebay.de/Original-SKODA-B...ryZ14266QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Mijn draadje:
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=4261

Mijn auto (incl. nexus):
http://www.skodaforum.nl/board/vbgarage.php?do=view&id=1348

MadDog2K

Actief lid
Puike auto heb je qua opties :)

En als je deze zaken gewoon bij de dealer besteld ? (stuurwiel, bluetooth)
Die moet het toch zeker werkend kunnen krijgen ? Betaal je alleen de hoofdprijs uiteraard...

smg

Lid
Het lijkt me dat je door onderhandelen met de dealer of leasemaatschappij verder komt.

Verder eens dat je de Stream (of Audience) beter kan vervangen door een after-marketradio met bv. Ipod-aansluiting. Ik ben mijn muziek door Mp3's aan het vervangen, maar merk dat zelfs een 6CD-wisselaar met Mp3 eigenlijk best weinig capaciteit heeft in vergelijking met een beetje Ipod.

Multifunct. stuur ziet er leuk uit, maar ik ervaar het praktisch nut nauwelijks doordat de knopjes niet zo fijn bedienen (gewoon een slinger aan de radio geven is sneller). Aftermarket is ook te combineren met bleutooth/alarm/routeplanner, grafishce weergave PDC is leuk maar na een week luister je gewoon naar de piepjes.

Blijft over de stoelverwarming: heb ik ook, is fijn. Maar die € 200 moet ook uit te onderhandelen zijn met de dealer (desnoods door het niet op de offerte te laten zetten naar de leasemaatschappij en het zelf af te rekenen).

Succes met je huiswerk!

Rallye

Forumguru
Alle genoemde opties behalve de stoelverwarming en het originele alarm zijn in te bouwen.
maar afgelopen weken had hij ook originele (nieuwe) xenon lampen, multifunctioneel stuurwiel en nog veel meer leuk spul.

Dus ook de originele Xenon's zijn achteraf in te bouwen? Inclusief automatische hoogteverstelling en koplampsproeiers zal dat wel een hele klus zijn.......

ad5000

Actief lid
Dus ook de originele Xenon's zijn achteraf in te bouwen? Inclusief automatische hoogteverstelling en koplampsproeiers zal dat wel een hele klus zijn.......

Nou dat met die automatische hoogteverstelling en koplampsproeiers wordt ook lastig, maar er zij er genoeg (ook na de nieuwe eisen) die gewoon lekker de xenon lampen erin zetten (zou ik ook gedaan hebben als ik geen BE had).

Rallye

Forumguru
Nou dat met die automatische hoogteverstelling en koplampsproeiers wordt ook lastig, maar er zij er genoeg (ook na de nieuwe eisen) die gewoon lekker de xenon lampen erin zetten (zou ik ook gedaan hebben als ik geen BE had).

Dan voldoe je niet meer aan de eisen voor de auto. Krijg je dan nog APK?

begie

Nieuw lid
Ik ben mijn muziek door Mp3's aan het vervangen, maar merk dat zelfs een 6CD-wisselaar met Mp3 eigenlijk best weinig capaciteit heeft in vergelijking met een beetje Ipod.

Ik heb stream met mp3, en dacht eerst ook ipod connector eraan te koppelen, maar eigenlijk....een ipod van 4 gb... 6 cd's van 650mb geeft 3.9gb .... dus veel capaciteit verschil is er niet, dus ga er geen ipod met kabeltjes etc aanhangen.....

Ook de display van de stream, met titel, artiest, filenaam etc...vind ik de max.... en de kwaliteit ism het LS Sound system....gewoon de max....

Rgds
Begie

Bovenaan Onderaan