Vraagje omtrent carplay

Sharky

Actief lid

@Rallye ik meen eerder eens te hebben gelezen dat jij ook een automatisering hebt gemaakt op je iPhone, waarmee je als je in je auto stapt, de hotspot-functie t.b.v. het WLAN wordt geactiveerd.
Omdat mij dit wel handig leek, heb ik bovenstaande door jou genoemde URL's doorgelezen.
Ik zag dat je dit op verschillende manier kan doen:
1. Siri shortcuts maken via apps
2. Siri shortcuts maken via instellingen
3. Siri shortcuts maken via apps van derden

Ik kan echter niet ontdekken hoe ik deze specifieke "automatisering" kan maken om de hotspot-functie op je smartphone te activeren.
Kun je dit misschien wat gedetailleerder uitleggen?
Alvast bedankt!

Rallye

Forumguru
Voor de hotspot weet ik dit niet. Ik activeer Flitsmeister en zet het volume op 100% bij contact met de bluetooth van de auto of bij verbinding via Carplay.

Sharky

Actief lid
Bedankt voor je reactie @Rallye.
Het auomatisch activeren van Flitsmeister is me ook gelukt, maar het zou ook fijn zijn als je de hotspotfunctie kunt automatiseren...
Ik heb het nog nergens kunnen vinden op internet, dus als het iemand wel gelukt is, dan hoor ik het graag !

lsp

Forumguru
@Sharky helaas dat kan niet op een Iphone, de hotspot activeren via automator of een dergelijk programma. Met jailbrake kan je de hotspot functie wel automatiseren, maar vrijwel altijd werkt de connectie met een niet iphone niet.

Met het manueel inschakelen van de hotspot functie, trigger je ook het "uitzenden" starten. Dit gebeurt niet bij automatiseren.

Rallye

Forumguru
Het gekke is dat de Carlink dongle die ik voor Carplay gebruik het wel voor elkaar krijgt automatisch de hotspot te activeren, mogelijk door eerst iets via bluetooth te doen. Waarom doet de Skoda navigatie zoiets niet?

HarrieSkoda

Forumguru
Dus je wilt zeggen dat jij gelijk een WiFi verbinding tussen je telefoon en je auto hebt @Rallye ?

Oftewel dat het wereldbolletje wit is, en niet rood..?

Rallye

Forumguru
Ho pas op, voordat we weer alles door elkaar gooien.

Ik heb geen auto die de hotspot kan gebruiken (geen wereldbolletje op mijn Amundsen anno 2015). Dimt gaat over de Carlinkit Dongle die ik voor mijn draadloze Carplay gebruik. Die maakt volgens mij eerst een Bluetooth-verbinding die wordt overgenomen door de hotspot. Nu ik er over na denk: de TomTom in onze Mini Roadster diet hetzelfde.

Bovenaan Onderaan