Vraagje over onze beetle

Bakkertje

Forumguru
Ola,

Laatst weer eens in onze Beetle gereden en me weer even zitten ergeren aan het niet werken van de klok boven de spiegel.
Deze is een keer tijdens het overstarten overleden en nu wil ik deze toch maar eens gaan fixen / vervangen.

Zoekende naar een vervangende spiegel (het is 1 geheel volgens mij), kwam ik de spiegel tegen van een nieuwer model. Die hebben bijvoorbeeld een automatische dim functie. Maar ook leeslampjes erin. En als ik dan toch ga vervangen....

Maar nu de grote vraag, weet iemand van jullie of dit zomaar kan? Oftewel, kan er even iemand in Etka kijken of er dezelfde aansluitingen aanzitten en of het uitwisselbaar is?

Alvast bedankt!

Het gaat overigens om onderdeelnummer: 1C0 857 511 BQ Y20 die ik in een ouder type Beetle wil plaatsen, waar dus eigenlijk een 1C0857511AC inhoort..

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
:D
Joske is nog maar net wakker (staat in nachtdienst van de week ;) )

zal eens kijken of ik iets vind maar in ETKA staat weinig over aansluitingen of diverse.. zal eens gluren :jaja:

@Bakkertje

een bouwjaar is handig ;)

Bakkertje

Forumguru
Goede morgen Joske! :sleep::D

Het bouwjaar van de Beetle waar het in moet komen is 1999.
De spiegel die ik op het oog heb wordt volgens mij pas vanaf 2003 toegepast.

Joske

Forumguru
ik vind de onderdelen wel, maar zie niets over aansluitingen. Ik zie dat zo een spiegel bij de dealer 217 euro mag gaan kosten.

Zal eens posten wat ik al gevonden heb, momentje é

Joske

Forumguru
ik denk dat dit een mogelijke bevestiging is van wat je zoekt, maar is wel met bouwjaar 2010 genomen. (zal eens kijken voor bouwjaar 99)

Naamloos.jpg

Bakkertje

Forumguru
Zow dat is wel heel snel gevonden!
Begrijp ik goed dat de oude 1 op 1 vervangen kan worden door de nieuwe?
Kun je nog verder doorklikken en zien of er dezelfde stekkers aanzitten?

Joske

Forumguru
Ik kan geen aansluitingen zien.. Bouwjaar 99 vind ik de spiegel momenteel zelfs niet. Als ik nog tijd heb sebiet kijk ik nog wel eens ;)

ertromp

Forumguru
Dat wordt dan spitten in de elektrische schema's van Elsa :pieker:
Die zullen meer duidelijkheid moeten verschaffen over aansluitingen

Joske

Forumguru
de 1C0857511BLY20 wordt geadverteerd voor het model 99 - 2010

kans lijkt me dus reëel dat deze wel zal passen ipv het nummer dat jij gaf (1C0 857 511 BQ Y20). (alhoewel dat artikelnummer geweldig op elkaar lijkt met uitzondering van de Q)

en nog een aanvulling:

Y20 = parelgrijs

3PT = crème beige

Bovenaan Onderaan