vraagje PDC module

Helaas heeft mijn Octavia station geen PDC.

Nu heb ik afgelopen weekend al een achteruitrijcamera gemonteerd. En heb tegelijk retrofit kabels gelegd voor de PDC achter.

Mijn vraag is nu wel, kan ik eventueel al wel een PDC module welke geschikt is voor voor en achter monteren.
Of gaat dit problemen geven?

Ook kan ik zo 123 nergens iets vinden over de eventuele geschikte nummers.
Ga nu alleen voor de achter sensoren, in de toekomst misschien ook voor sensoren.
Ik hoef geen park assist, ook niet in de toekomst.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen welke module ik kan gebruiken.
 

hemi24

Forumguru
Met parkeersensoren vóór en achter heeft het systeem ook altijd een schakelaar om de parkeersensoren uit te kunnen schakelen; bij enkel parkeersensoren achter is deze schakelaar niet aanwezig.
 
Met parkeersensoren vóór en achter heeft het systeem ook altijd een schakelaar om de parkeersensoren uit te kunnen schakelen; bij enkel parkeersensoren achter is deze schakelaar niet aanwezig.

Hier was ik ook al achter, had alwel andere knoppen gekocht icm de achterbumper lip waar de sensoren inzitten.
Soms leer je dingen aldoende je ermee bezig bent.

Schakelt deze knop ook het geluid uit voor de achter sensoren als je voor en achter sensoren hebt?
 

Antera

Donateur
Ik kan een complete set monteren, Sensoren rondom in kleur incl beugels, bekabeling, stuurmodule,knop en coderingen

Alleen sensoren achter kan maar wil je ze dan ook voor moet je weer een nieuwe stuurmodule omdat voor 4 of 8 sensoren het 2 verschillende modules zijn.

Pas nog gedaan op een golf 8 en Octavia 3 FL
 
Oke, dus een stuurmodule welke geschikt is voor voor en achter, werkt niet als je hierop alleen de stekker van achter inplugt?
Of geeft de pdc dan storing..

Heb hier nog geen ervaring mee vandaar de vraag..
 
Heb gevonden dat de 5Q0919283 een PDC module voor alleen achter zou zijn.
Alleen kom ik hier verschillende uitvoeringen van tegen, achter het nummer staat nog een letter.
Bv 5Q0919283A, 5Q0919283B maar ook 5Q0919283L.
Ook zie ik helemaal zwarte modules of zwarte met witte stekker aansluitingen.

Wie kan mij vertellen wat deze laatste letter betekend? is dit een soort "bouwjaar"?
En zouden alle modules werken met mijn navigatie scherm?

Kan zo ook nergens iets vinden over welke nummers voor welke auto/uitvoering geschikt zou zijn.
 
Misschien een beetje eigenwijs, maar heb een module gevonde uit een Octavia welke ook een nieuwer model navi had. Wel had deze de letter F
Helaas krijg ik de PDC met de beschrijving van de Retrofit set niet werkend.
Geen piepje van inschakelen, geen weergave van PDC in navi scherm bij Reverse Camera.
Alleen met testen krijg ik de Buzzer wel werkend. Ook geeft hij geen signalen van de sensoren.

Deze stappen werden vermeld:
Address 19 (CANbus unit) -> Installation list -> 10 pdc [SELECT]
Address 10 coding according to the equipment of the car
PDC coding
5F Coding
Adaptation Channels
(11)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_pdc change to Activated
(13)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_pdc_over_threshold_high change to Activated
(19)-Car_Function_List_BAP_Gen2-parking_assist_0x0A change to Activated
(20)-Car_Function_List_BAP_Gen2-parking_assist_0x0A_msg_bus change to Terminal 15
(5)-Car_Function_List_CAN_Gen2-PDC_audio_lowering change to Available
(6)-Car_Function_List_CAN_Gen2-PDC_audio_lowering_msg_bus change to Suspension data bus


Please check coding in PDC byte 3 bit 6 for rear cross traffic.

Misschien hebben ze iets over het hoofd gezien wat ook nog gecodeerd moet worden??



Kan hem in het menu ook niet selecteren
0fce377b71723aa2039be218e4c420ed.jpg



Ook krijg ik een aantal foutmeldingen
e9b585e8267e2cb67fa807fdcdd5b9a3.jpg
 
Weer wat verder gaan zoeken naar info..
Nu kijk ik naar mijn logfile en zie ik bij component/version 3K staan.. En op de unit zelf staat 4K
Kwam hier wat over tegen op n engels forum.. en had te maken met 4 of 3 sensoren achter.

Waarschijnlijk is de module dus toch niet afkomstig van een Octavia.
Eventueel zou dit om te coderen zijn via ODIS. niet via VCDS.

Dus nu daar maar even naar opzoek en verder stoeien.
Of toch maar even contact opnemen met de verkoper van de module.
 
Heb de plastic onderlip met sensoren erin.
Dus gewoon zwarte sensoren..

Wie weet in de toekomst nog een pdc retrofit voor.. dan zullen ze wel in kleur moeten..
 

1983jeroen

Forumguru
Oh ja, achter zitten ze niet in de bumper zelf, behalve die voor de zijkant.
Dit is mijn eerste auto met sensoren voor, maar heb het eerder nooit gemist eigenlijk.
Nu gaan ze wel vanzelf aan, maar vind ze niet echt veel toevoegen.
 
De zijkant is voor eventueel zelf inparkeren dacht ik..
Maar dat hoeft van mij niet..

Voor hoeft van mij ook niet vandaar nu alleen achter gedaan.
En vind het stiekem ook wel leuk om er een beetje aan bezig te zijn..
 
Bovenaan Onderaan