Vraagjes

Djinn_4fun

Actief lid
1. Is het mogelijk een derde 3punts gordel te plaatsen voor de achterpassagiers?
Is dat nog mogelijk om achteraf in te zetten?
2. Welke controle lichten moeten/mogen aanblijven na op contact zetten?
3. Hoort de sigaretten aansteker naast de handrem verlicht te zijn?
4. Bij insteken LED verlichting, krijg je dan geen lamp defect melding op het display?

Ik neem aan dat de mensen hier wel een antwoord hebben. :xyxthumbs:

Monteurtje

Forumguru
1. Ja dat kan. Maar is duur. Want je moet dan het een en andere aanpassen in de rugleuning. Daar zit de gordel in. Of je moet een rugleuning met gordel van de sloop halen en bekleding overzetten. Moet je er wel een gat in maken waar de gordel door moet.
2. Het motorlampje en eventueel ABS blijven branden. Maar dat maakt niet uit. Het gaat erom dat wanneer je de auto start, er geen lampjes meer branden. Bedoel je dat of echt alleen op contact zetten.
3. Weet ik zo niet, nooit op gelet. Maar er zijn 12V aansluiting waarbij het lampje brandt. Zit er een groene rand omheen. Dat is dan van de verlichting.
4. Als je Skoda van 2001 is, dat staat tenminste onder je bericht, dan zit die functie niet op je auto. Dus je kunt LED lampjes erin doen.

Djinn_4fun

Actief lid
Okee, bedankt voor je antwoorden.
Ik ga dus binnenkort de slopen afstruinen naar een achterbank met een 3e driepunts gordel. :)

Over de op contactvraag.

Bij inschakelen contact blijven de volgende lampjes branden:
Motorcheck, dynamo, EPC, stuurtje met uitroepteken en (eventueel) handrem.

Bij starten gaat alles uit, als laatste de dynamo. Tijdens rijden ook geen aanspringende of knipperende lampjes,.

Verder gaan de controle lichten uit, airbag blijft 2sec langer branden dan de benzine/kvs/ruitensproeier e.d.

Het defect licht controle lampje zit wel in de tacho. Maar zou volgens jou niet actief zijn voor dit bouwjaar?
Tevens zag ik ook dat er een icoontje voor open deur inzit, maar deze werkt niet of is niet geactiveerd.

Kan dit geactiveerd worden door de dealer?

Is de controle op gordel dragen in mijn model niet optie geweest?

Monteurtje

Forumguru
Dat van de controle lampjes is goed. Zodra alles uit gaat als je de motor start, dan werkt het. Blijft er iets branden of gaat er iets branden tijdens het rijden, dan is er iets aan de hand.
Er zitten wel meer symbooltjes in het instrumentenpaneel die niet oplichten. Defecte lamp weergave zit er pas op vanaf de facelift en die is rond 2005 en dan zit het op de latere modellen. Weet niet precies vanaf wanneer.
Gordel herkenning weet ik zo niet vanaf wanneer. Maar je kunt het eventueel zien onder de stoel. Als er een kabel naar het gordelslot loopt, moet je even onder de stoel kijken, dan zit het erop. En is het misschien door de vorige eigenaar uitgeschakeld.
Lampje van een geopende deur durf ik zo niet te zeggen. Binnenverlichting werkt wel? Misschien is er een medeforumlid met een zelfde Fabia die het antwoord hierop weet.

Skoder

Lid
Open deur moet wel werken maar ik heb daar weinig ervaring mee of ik let er te weinig op.

Heb wel eens gehad dat ik te veel gepakt had met vakanties en dat de klep eigenlijk moeilijk sloot. :blush:
Toen kwam er ook een lampje op het dashboard bij het starten / instappen die aangaf dat de achterklep niet goed zat.

Djinn_4fun

Actief lid
Binnenverlichting werkt gewoon inderdaad.
Misschien via boordcomputer activeren.

Dat met open achterklep instappen gaat ik uitproberen.

Djinn_4fun

Actief lid
Welke festoon LED in kentekenverlichting C5W maar hoeveel mm?
Rem en dimlicht achter zijn apart. Remlicht P21W, maar dimlicht... P21/4w?

Bovenaan Onderaan