Vragen Columbus

deef

Lid
hallo,

Ik heb sinds kort een octavia uit 2010.

Nu heb ik een aantal vragen over de Columbus.
Ik heb al hier op het forum gekeken, maar de antwoorden op mijn vragen niet kunnen vinden.
Mocht dit er tussen staan, en ik niet goed genoeg hebben gekeken, dan excuus daarvoor.

Ik wil graag weten welke mogelijkheden er zijn om o.a. mijn kaarten te updaten.
Ik weet niet welke versie er op staat, ook weet ik niet welke firmware versie ik heb. Setup toets ingedrukt houden geeft mij geen info over de firmware. Ik zie alleen FM en AM.
Kortom;

- welke mogelijkheden zijn er om te updaten? Is firmware updaten zelf de doen, zo ja hoe, zo nee kan alleen de dealer dit?
- wat wordt er allemaal ge-update met nieuwe firmware, wat zijn de voordelen en is er dan ook mogelijkheid tot Nederlandse spraakbediening?
- kun je ook gelijk kaarten updaten?
- is er een code nodig? Ik heb deze namelijk niet erbij gekregen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr.

Deef

Beedeewee

Forumguru
Misschien eerst even voorstellen in het daarvoor bestemde topic. Wordt hier altijd zeer op prijs gesteld! :thumbsup:

Cordoba

Forumguru
Code voor het apparaat is volgens mij alleen (soms) nodig bij loskoppelen van de accu, of in elk geval als ie in een andere auto ingebouwd wordt. De code kan door de dealer opgevraagd worden (heeft ie wel gegevens van de auto voor nodig). Als ik het goed heb, wordt die code in de ECU van de auto gezet, daarom heb je die code normaal niet nodig, tenzij je een apparaat gaat verkopen om in een andere auto in te bouwen.

Vragen over updates en firmware kun je het beste even stellen aan de forumleden die daar meer ervaring mee hebben. In de topics over Columbus/Admundsen e.d. kun je de namen wel vinden van degenen die daar goed in zijn. (even met een @ voor de forumnaam zodat ze een berichtje krijgen dat ze getagd zijn)

Dus bijvoorbeeld @deef levert een tag en een melding op, zodat je vraag sneller door de betreffende persoon wordt gezien.

Jasper-RS

Forumguru
Je moet eerst de nav knop 1x indrukken, dan setup knop ingedrukt houden. Dan kom je in het nav menu.

Octavia 2 RS 2.0 Tfsi combi 2006. Race blue, 19" oxxo Vapor, 30mm verlaagd.

Jasper-RS

Forumguru
Ja dat kan zeker. Als het goed is staat er dan ergens version info tussen

Octavia 2 RS 2.0 Tfsi combi 2006. Race blue, 19" oxxo Vapor, 30mm verlaagd.

deef

Lid
Ik wil de firmware laten updaten. Is dan ook gelijk de firmware van de mfa ge-update of is dat wat anders?

Antera

Donateur
Ik kan het updaten als je wilt. het verborgen menu kom je alleen in als deze is vrij geschakeld met vcds.

daarnaast als je gaat updaten moet je wel de codering eerst opslaan met vcd ander kan je een probleem hebben na update dat hij bepaalde zaken niet meer doet

deef

Lid
Ik kan het updaten als je wilt. het verborgen menu kom je alleen in als deze is vrij geschakeld met vcds.

daarnaast als je gaat updaten moet je wel de codering eerst opslaan met vcd ander kan je een probleem hebben na update dat hij bepaalde zaken niet meer doet
ok en dat kun jij allemaal regelen?

dga_nl

Lid
Ik dacht dat je m ingedrukt moest houden tot je ander scherm te zien kreeg?

Eerst krijg je je normaal setup-menu, daarna de AM/FM balkjes, daarna een heel verhaal aan mogelijkheden.( bij mijn Columbus iig.)
Kan goed tot 20 seconden duren

deef

Lid
Eerst krijg je je normaal setup-menu, daarna de AM/FM balkjes, daarna een heel verhaal aan mogelijkheden.( bij mijn Columbus iig.)
Kan goed tot 20 seconden duren
Oke ik heb het gedaan zoals in het filmpje. Ik zal nog eens kijken

Bovenaan Onderaan