Vragen ivm Octavia 1.4 TSI

mister9

Actief lid
Hallo,

Ik mag een nieuwe leaseauto auto uitzoeken, en het gaat waarschijnlijk de Octavia Combi 1.4 TSI Elegance Business worden. Rijd super, en je krijgt een hoop luxe en ruimte.

Maar nu las ik ergens dingen.

1. De TSI motoren geven een hele hoop problemen. Is dit zo? Is de TSI een "probleemmotor"?

2. De octavia wordt bijna alweer vervangen.
De octavia is toch net nieuw, ook al is dan vooral de voorkant en binnenkant veranderd? Komt er toch al weer bijna een nieuwe. En wanneer zou dat dan zijn? Weet niet of ik daar op moet wachten bedoel ik?

Bedankt voor de antwoorden alvast!!

Michel

Forumguru
De TSI motoren geven inderdaad wel problemen, maar dat zijn volgens mij dan met name de twincharger uitvoeringen. Die wordt echter niet in de Octavia 1.4 TSI toegepast. Mijn Octavia heeft ruim 94.000 km gelopen en tot op heden (afkloppen) heb ik er nog geen motorische problemen mee gehad.

De huidige Octavia is in feite een facelift van de uitvoering die eind 2004 op de markt kwam. Die facelift is van eind 2008. Het model loopt dus alweer een behoorlijk aantal jaren mee. Verschillende nieuwsbronnen hebben het over een nieuwe Octavia eind 2012 of in 2013.

mister9

Actief lid
En zijn er al foto's bekend van de nieuwe Octavia die in 2012 / 2013 gaat komen? Zijn de verschillen groot?

sitechris

Donateur
De hb komt in 2012. De combi in 2013. Mbt de tsi. De 1.4 tsi 122 pk is betrouwbaar en prettig blok. De twinchargers zijn wel probleemgevallen.

hemi24

Forumguru
@sitechris: optimist!!! met een beetje pech wordt het 2013, 2014, voordat we de O3 in NL mogen verwachten, wat ik zo hier en daar hoor...

hemi24

Forumguru
Het verhaal was gemiddeld elk half jaar een nieuw/gewijzigd model:
Althans dat is mijn bescheiden mening...

Wat ik nog wel aardig vond was het nieuws van o.a. AutoBild.de: de Rapid Spaceback:

1051937-img-auto-tip-skoda-rapid.jpg

Rallye

Forumguru
Die Rapid Spaceback ziet er niet slecht uit. Hij zou al in 2012 kunnen komen. Ook voor mij is wachten op de nieuwe Octavia Combi (RS) geen optie, zeker niet als die pas in 2014 komt. Toch nog een oude RS dus, of misschien een Focus ST station........

mister9

Actief lid
Heb ook in de Focus wagon gereden. Reed super, met die 150 pk bak. Maar de binnenkant (dashboard / middenconsole) vond ik niet echt fraai. Veel te druk. Als ik dan de octavia middenconsole zie, met die navi erin...:24:

Bovenaan Onderaan