Vragen nieuwe Octavia

Beste Octavia-liefhebbers,

momenteel ben ik aan het oriënteren voor een nieuwe Skoda Octavia Combi 1.2 TSI, aangezien ik aan het eind van de maand mijn VW Passat moet inleveren wegens wisseling van werkgever....

In de brochures staat redelijk wat info, maar toch ben ik op zoek naar een stukje extra informatie. En dit lijkt mij de meest geschikte plaats!

De vragen die ik heb zijn:

1)
Zijn er op de achterbank en in de kofferbak 12V-aansluitingen? Zo ja: hoeveel en waar? Heb met DVD-spelers en koelbox wel het e.e.a. aan stroom nodig....

2)
Zijn de kaarten van Europa voor de Amundsen-navi ook gecombineerd te koop?

3)
Kan de SD-kaart in de Amundsen-radio ook gebruikt worden voor muziek?

4)
Wat is de diefstalgevoeligheid van de Amundsen? Ik heb een RNS 510 in mijn Passat gehad en die heeft het precies een jaar volgehouden voordat die gestolen werd.... Ik voor mij sowieso een reden om niet voor de Columbus te kiezen....

5)
Heeft één van jullie er een carkit in en zo ja, welke? Ik heb een iPhone, dus de fabrieksoptie met Bluetooth is door de dealer afgeraden.... Ben dus voorlopig maar met een Parrot aan het rekenen.

6)
Welke navigatiesystemen zijn er verder mogelijk in een Octavia die mooi weggewerkt kunnen worden? Zal echt inbouw moeten zijn, want een afneembaar front heb ik nu en is behoorlijk vervelend... :mad:

Hoop vragen, maar hoop snel iets te horen!

Groet,
Patrick

hemi24

Forumguru
Hé Patrick,

even wat antwoorden die je wellicht verder helpen:

1) Rechtsachter in de kofferruimte zit een 12V, net als bij de handrem tussen de voorstoelen;

2) Als de SD-kaart groot genoeg is kunnen er meerdere kaarten naast elkaar worden gekopieerd/geinstalleerd.

3) Ja;

4) Demontagetijd zal gelijk zijn aan de RNS510/Columbus. Of 'ie net zo gewild is, is deel 2;

5) Nieuwste BT carkit ondersteund naast rSap ook een gangbaar universeel BT-protocol, dus ook je iPhone kan hiermee omgaan (spijtig dat je zo'n een slecht geïnformeerde dealer hebt getroffen...);

6) Opties naast de Columbus en Amundsen zijn o.a. Zenec ZE-NC2010, Pioneer AVIC-F9110BT, Kenwood DNX520VBT en nog wat aziatische RNS510 klonen.

Captain Hook

Forumguru
Af-fabriek hebben de Skoda's een type aanduiding. Maar de dealer kan het er wel voor je afhalen. Heb ik destijds bij mijn O2 ook laten doen (geen 'Octavia' en geen motoraanduiding erop).
Kwestie van een föhn, nylon draadje en zorgvuldig werken.

Bij mijn nieuw bestelde Roomster heb ik dit ook als afleverwens opgegeven.

"Een schone kont" wil ik! :grin:

ps: het merk (dat ronde Skoda embleem) wordt wat lastiger. Als je dat er afhaalt zie je echt precies waar het gezeten heeft. Daar zijn alternatieve afdek accessoires voor.

Nee hoor. Zeker niet. Er staat toch een logo op :)
Ik vind het alleen mooier om een kale komt te hebben.

Waarom zou je alleen type aanduiding ed. er af willen hebben?
Daar zie ik dan juist weer het nut niet van in.

Falcon

Donateur
Nou de achterkant van O2 Facelift komt precies over 1 met die van de O2 RS Pre-Facelift.. door de nieuwe letters van de Facelift uitvoering weg te laten, moet iemand die van achteren komt altijd even 2 keer kijken.

En sommige mensen vinden het stijlvoller staan :)

Maar corsaar rijdt een Yeti :)

Dat het stijlvoller is vind ik ook. Alleen wil ik dan ook het merk er af hebben.

Captain Hook

Forumguru
Waarom zou je alleen type aanduiding ed. er af willen hebben?
Daar zie ik dan juist weer het nut niet van in.
De type/motoraanduiding zit OP de lak geplakt. M.a.w. die steekt uit. Bij het wassen blijft daar en vuil tussen zitten, c.q. je spons gaat kapot.
Het Skoda logo is glad en zit (half) verzonken in een uitsparing in de achterklep.

Ik snap het. Ik dacht alleen dat Skoda ook op de achterkant stond. (dus niet het logo).
Vandaar dat ik het vreemd vond dat iemand het type er wel af haalt en het merk niet :)

Als aanvulling op vorige bericht:

2) Heel EU is 4GB in totaal.
3) Hij kan zeker tot 32GB kaartjes aan, dus ruimte zat dacht ik zo, voor mp3tjes.

Is het dan mogelijk om de Europa-kaarten in zijn geheel aan te schaffen of worden deze alleen per regio aangeboden?

En qua SD-kaartjes: om navigatie soepel te laten verlopen SDHC gebruiken? Komt dit dan een beetje in de buurt van de snelheid van de Columbus? Ik heb in mijn Passat een tijdje een RNS 510 gehad (totdat die werd gestolen...) en ben positief over de snelheid hiervan! Echter gezien de hoeveelheid diefstallen van dit systeem is een Amundsen wat mij betreft ook prima!

Hé Patrick,

even wat antwoorden die je wellicht verder helpen:

5) Nieuwste BT carkit ondersteund naast rSap ook een gangbaar universeel BT-protocol, dus ook je iPhone kan hiermee omgaan (spijtig dat je zo'n een slecht geïnformeerde dealer hebt getroffen...);

6) Opties naast de Columbus en Amundsen zijn o.a. Zenec ZE-NC2010, Pioneer AVIC-F9110BT, Kenwood DNX520VBT en nog wat aziatische RNS510 klonen.

Bedankt voor je reactie! Nog even voor de zekerheid:

5) bedoel je de fabrieksoptie of de mobridge-accessoire? Dealer ga ik dit niet nog een keer vragen..... En is het hierbij mogelijk om meerdere telefoons te pairen en een prioriteitsvolgorde aan te geven (of snel tussen telefoons wisselen)? Bij mijn Parrot krijgt mijn vrouw altijd voorrang..... :mad:

6) Die Zenec is volgens mij best een aardig apparaat, iig ook bluetooth. Qua diefstalgevoeligheid weet ik het nog niet, maar die Pioneer en Kenwood worden volgens mij ook regelmatig gestolen... Zoals het er nu voor staat zal het denk ik de standaard Amundsen worden (ik ga een Ambition BusinessLine bestellen). Elegance BL lijkt mij ook geweldig, maar sinds de diefstal van mijn RNS 510 ben ik daar vanwege de Columbus niet zo'n voorstander van....

Ron-e

Lid
De Elegance BL heeft dan wel weer een alarm. maarja, ligt er ook maar aan waar je woont dan natuurlijk (of iemand het hoort / opvalt)

hemi24

Forumguru
Is het niet meestal zo dat het laatst verbonden toestel weer als eerste word verbonden? (ook bij Parrot dacht ik?) Misschien moet je je vrouw niet zoveel in de auto laten rijden ;)

Over de diefstalgevoeligheid van de Zenec heb ik weinig informatie, maar gezien de bevestiging is deze even simpel te demonteren als de af-fabriek systemen.

Mistraller

Senior Member
Is het dan mogelijk om de Europa-kaarten in zijn geheel aan te schaffen of worden deze alleen per regio aangeboden?

En qua SD-kaartjes: om navigatie soepel te laten verlopen SDHC gebruiken? Komt dit dan een beetje in de buurt van de snelheid van de Columbus? Ik heb in mijn Passat een tijdje een RNS 510 gehad (totdat die werd gestolen...) en ben positief over de snelheid hiervan! Echter gezien de hoeveelheid diefstallen van dit systeem is een Amundsen wat mij betreft ook prima!
Volgens mij is er voor de Amundsen geen kaart van de hele EU. Alle regio's zijn los, en samen te installeren op één enkele SD kaart. De CD's zijn alleen nodig bij de eerste installatie op je SD kaart.

Vrijwel alle kaartjes die je momenteel kan kopen is SDHC. De grootste NIET-HC (waarbij HC simpelweg voor high capacity staat) is 4GB, maar dan moet je goed zoeken. (Had er eentje nodig omdat mijn oude HTC S200 PDA geen HC aankan)

Ik heb er een gewone goedkope kingston 16GB (class2 geloof ik) en dat gaat supersnel tov CD gebruik. Ik heb nooit een columbus in actie gezien dus daarover kan ik niet oordelen. Ik vind het veel belangrijker dat ie bij wegrijden snel genoeg een fix heeft en de files heeft opgehaald. En dat is in orde.

@Hemi24: Mijn parrot CK3000 geeft prioriteit aan het toestel dat als eerste bekend is gemaakt in de parrot. Dat blijft zo. Dus als mijn vrouw alleen in de auto heeft gezeten met haar gsm gepaired, dan zal de volgende keer dat we samen instappen toch mijn toestel gepaired worden, omdat ik die als eerste bekend heb gemaakt binnen de parrot.

Weet er iemand welke banden er van fabriek-af worden gemonteerd op de Octavia's? (1.6 CR TDI 4X4 Ambiente, GEEN greenline)

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]Aan de vragensteller: je bent een heleboel (goede) vragen aan het stellen van uiteenlopende aard die allemaal al apart zijn besproken hier. Svp. de zoekfunctie gebruiken en hier alleen vragen stellen die echt nog niet gesteld zijn of waarvan 't antwoord onvoldoende was. [/moderatorbreak]

Bovenaan Onderaan