Vragen over eventuele aankoop roomster

molen

Nieuw lid
Hallo,
Ik ben nog nieuw op dit forum. Ik wil een aantal vragen stellen over eventuele aankoop roomster. Ik heb nu een Honda Jazz die op zich goed bevalt, maar te weinig ruimte heeft. Toen ben ik gaan kijken naar alternatieven voor een redelijk prijs met veel ruimte. De roomster bleek het beste alternatief. Uit berichten van mijn garagehouder bleek zelfs dat Skoda in Duitsland zelfs betrouwbaarder was als Toyota en o.a. VW. Is dat trouwens zo?
Ik kan nu hier in de buurt bij een Toyota-dealer een Roomster uitvoering TSI Ambition kopen uit 2012 met 35000 km op de teller voor circa 13000 euro. Is dat redelijk en zo ja wat zijn eigenlijk de ervaringen met de Roomster met TSI-motor? Alvast bedankt.

A.Kortleve

Nieuw lid
Ik kan je de Roomster voor ruimte, en handige mogelijkheden zeer aanraden. De motor vind ik nog steeds een wonder in soepelheid. Gebruik is afhankelijk van je rechtervoet zuinig. Ik haal gemiddeld 1:16.
Kijk ook maar eens op autoweek. Daar staat een vrij uitgebreide recensie van mij. http://www.autoweek.nl/autoreview/31226/skoda-roomster-12-tsi-63kw-ambition.
Er staan trouwens nog wel meer goede recensies.
De prijs is afhankelijk van opties volgens mij aan de hoge kant. Roomsters worden niet veel verkocht.
Maar misschien hangt dit doel wel vol met allerlei luxe extra's.
Hopelijk heb je wat aan mijn commentaar.

molen

Nieuw lid
Hartelijk dank voor je duidelijke antwoord. Ik zal eens kritisch kijken of er aan de prijs nog iets gedaan kan worden. Ook andere alternatieven zal ik bekijken. Ik hou jullie op de hoogte.

Captain Hook

Forumguru
Ik heb er nu ruim 70kkm opzitten, in bijna 4 jaar, met een Roomster Scout 1.2 TSI DSG-7.
Prima auto. En qua ruimte onovertroffen, als je dit vergelijkt met vele andere auto's. Vooral onwaarschijnlijk hoe bij deze compacte buitenmaten, je zo'n ruim en universeel interieur hebt.

Kijk naar mijn spritmonitor cijfers voor de verbruikswaardes!
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/415767.html

molen

Nieuw lid
Hallo Captain Hook,
Jij hebt er geen grote onkosten aan gehad zeker? Hoe zit het met de verhalen over TSI? Ik zit nog te twijfelen tussen Roomster en Fabia Combi. Daarin heb ik wat meer keuze qua occasions, maar ik zit te twijfelen. Qua model is de roomster mooier, maar dat is voor mij niet het belangrijkste. Kun je mij of iemand adviseren over de keuze?

EdK

Forumguru
Heb voorheen een Roomster ( RR ) gereden in de 1,4 uitvoering zonder TSI voor een 4 jaren.
En rij nu dus een Yeti 1,4 TSI !
Kan je nu al zeggen dat ik met de RR meer mogelijkheden had wat betreft bagage mogelijkheden dan in de Yeti.
En je vergelijk van de fabia en de RR wel als de laadruimte etc een pré is , kies dan voor de Roomster.

En tsja prijs..... persoonlijk voor een Ambition uitvoering vind ik de prijs acceptabel , heb voor mijn RR 4 jaar terug nog meer terug gekregen dan jij nu moet betalen en ging ook nog met meer Kilometers weg plus dat het geen TSI blok was.
Maar goed onderhandelen over prijzen moet je nooit laten en die dealer heeft daar zeker al rekening mee gehouden met zijn vraagprijs.

En kijk eens bv hoe de banden zijn kwa slijtage, en als die op zijn eind zijn onderhandel dan eens over nieuwe banden en dan wel naar jouw merk en type wensen.

molen

Nieuw lid
Waarom is het erg als het een geimporteerde auto is? De auto bij Vruggink autos helaas boven mijn budget!!

skodaroomy

Actief lid
Ik heb 2x een roomster gehad 1 met tsi en 1 zonder. Met tsi motor rijden is een grootte vooruitgang tov rijden zonder tsi en mijn ervaring is dat hij ook veel voordeliger in het benzineverbruik is maar dit is afhankelijk van je rechtervoet. De ruimte in de roomster is ongekend groot en veelzijdig. Voor de roomster heb ik ook een fabia combi gehad. De combi is ook een fijne auto maar de roomster vind ik een betere wegligging hebben. Over de prijs valt altijd te onderhandelen. Kijk op internet wat een vergelijkbare roomster kost en bepaal wat je maximaal uit wilt geven. Vaak is er meer mogelijk dan dat jezelf denk. Mocht je de roomster kopen dan krijg je zeker geen spijt.

Bovenaan Onderaan