Vragen over evt. functionaliteiten van mjin bestelde O2 Combi E.B. 1.2TSI

RTF

Lid
Ik heb de volgende auto besteld:
O2 Combi bus. elegance 1.2 TSI (+ESP, +stoelverwarming, +17", +MDI)

Nu vraag ik me een aantal zaken af die ik niet zo snel terug kan vinden:
  1. Gaan de deuren automatisch op slot bij het wegrijden? (anti carjacking zeg maar)
  2. Hoe zit het met de dagrijverlichting? Die zit toch in de mistlamen? Mag dat eigenlijk wel? Staat het nu standaard aan? Ik zou het wel prettig vinden.
  3. Cornerverlichting werkt ook alleen bij lage snelheden. Kun je dat makkelijke aan en uitzetten? Vond het er gek uitzien toen ik vandaag een Yeti af zag slaan bij het stoplicht
  4. Klappen de buitenspiegels automatisch in bij het sluiten van de deuren met de afstandbediening?
  5. Er wordt op de skodasite bij veiligheid iets genoemd over DSR. Is dat een onderdeel van het ESP pakket? (ik zag DSR nergens als optie staan in de folders of bij leaseplan)
  6. Kan je bij MDI of via een SD kaartje muziek daarop kopiëren in mappen en die dan selecteren op de columbus? (dus een SD kaart met een map top40, Rock, dance etc... en dan per map de muziek afspelen)
Tot zover even mijn vragen eigenlijk...kan deze pas over 3 maanden in de praktijk uittesten.

Bakkertje

Forumguru
1. dit kun je zelf instellen via je maxi-dot
2. ja, ja, ja, kun je ook zelf aan en uit zetten via maxi-dot
3. dit kun je zelf instellen via je maxi-dot
4. geen idee, die optie heb ik niet
5. zie 4.
6. Muziek kan in mappen op de HDD van de columbus of op SD, wat je zelf wilt

Succes met het wachten!

hemi24

Forumguru
Kleine aanvulling en/of correctie:

2. dagrijverlichting gaat over de daarvoor geschikte lampen, die samen met de mistlampen in één unit zitten;
3. cornerverlichting via de mistlampen is niet in te stellen via het maxi-dot; wel kun je hier de meedraai-functie van de Xenonlampen in- en uitschakelen;
4. als je de vergrendel knop op je afstandbediening langer ingedrukt houdt, klappen de spiegels in (of de spiegelverstelknop bij het parkeren even in de inklapstand zetten);
5. DSR = direct steering respons en is een onderdeel van het ESP-pakket voor zover ik weet;

JanR

Nieuw lid
Sinds 3 weken heb ik de 1.4 uitvoering (zonder stoelverwarming en MDI). Perfecte auto

Het automatische deur vergrendeling heb ik nog niet gevonden in het menu.
De corner verlichting mag er misschien wel vreemd uitzien maar het geeft je als bestuurder in de bochten meer licht. In omgeving waar veel licht is merk het niet echt maar op donkere plekken wel.

Succes met wachten !!

JanR

Nieuw lid
Klopt, dit is vanaf het stuur te bedienen, ondertussen de deur functie gevonden en geactiveerd. Er is zoveel in te stellen. Door de drukte op het werk nog niet echt tijd gehad om alles een op mijn gemak te bestuderen.

ppaddo

Lid
Hey wat grappig, we krijgen vrijwel dezelfde auto! De mijne komt over 1 of twee weken. 'Helaas door een foutje van de dealer heb ik geen ESP. Hopelijk ga ik het niet meemaken dat ik dat mis.
Als ik zo het forum lees ga ik in het begin een paar uur doorbrengen om het maxidot menu door te nemen. Volgens mij regel je werkelijk alles in dat menu. Dat is wel even wat anders dan mijn Leon, waar simpelweg niets in te stellen is. Zelfs het inklappen van de spiegels werkt op die wagen niet.

Bovenaan Onderaan