Vragen over Navigatie systeem Skoda Octavia model 4 First Edition

RobbieEHV

Nieuw lid
Ik heb sinds December 2020 een nieuwe Skoda Octavia 1.5 TSI combi first edition. Top auto! Ik vele opzichten echt (weer) een verbetering tov het vorig model wat ik ook al als zeer goede auto heb ervaren. Rijd nu TSI en daarvoor TDI, dat is ook wel prettiger.

Heb wel een paar dingetjes die ik op mijn navigatie niet kan instellen / vinden, hoop dat iemand mij kan helpen?

1. Ik kan de gewone tijd nergens aflezen. Wel zie ik de aankomst tijd van mijn rit maar niet de actuele tijd. Hoe kan ik dit instellen?

2. In de vorige Skoda navigatie werd ook de hoogte in meters weergegeven aan de zijkant van het Columbus navigatie scherm. Hoe kan ik dit instellen?

MRNX

Forumguru
@RobbieEHV ik kan je nog geen antwoord geven, want ik wacht nog op m'n O4.

Wat ik je wel adviseer, is om jezelf voor te stellen in de meet and greet op dit forum. Dit wordt zeer gewaardeerd.

1. Ik kan de gewone tijd nergens aflezen. Wel zie ik de aankomst tijd van mijn rit maar niet de actuele tijd. Hoe kan ik dit instellen?
Staat de tijd niet gewoon op het media systeem tussen de knoppen voor temperatuur en de stoelverwarming etc. (onderste regel)?

Rataplan

Forumguru
Inderdaad zoals @Chris2020 aangeeft en in display van je cockpit achter stuurwiel. Overigens door op 'aankomsttijd' te tikken verander je deze in 'rijstijd' en visaversa.

jongetje

Forumguru
Weet iemand hoe ik mijn thuis adres kan wijzigen? Ik vind echt nergens hoe dat moet, lang drukken werkt ook niet. Erg onhandig als je dit fout hebt ingevuld of gaat verhuizen.

hemi24

Forumguru
Kun je het niet verwijderen en dan opnieuw invoeren?
Dus net zoals je de laatste reisdoelen verwijderd.

jongetje

Forumguru
@hemi24 Kun je me vertellen hoe ik dat doe?
(Ik moet zeggen dat de navigatie van mijn vorige amundsen een stuk eenvoudiger te bedienen was). Ik snap ook niet waarom ik alle laadpalen op de kaart zie, de batterij van mijn etec laadt vanzelf op...

EdK

Forumguru
alle laadpalen op de kaart zie
Kun je de niet uitzetten in de instellingen onder Navigatie ?
Als ik bij mijn (oudere) uitvoering kijk dan kan ik dit bv met pompstations doen.
Lijkt me dat jij dit ook moet kunnen doen met laadpalen...

hemi24

Forumguru
Voor wat betreft het weergeven (of niet) van de laadpalen:

upload_2021-1-23_11-3-26.png

En het aanpassen van het thuis- en werkadres staat ook in hetzelfde instructieboekje omschreven:
(toegeven het was even zoeken...) ;)

upload_2021-1-23_11-9-5.png

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan