Vragen over Octavia 2

D!rk

Lid
Hoi

Momenteel druk aan het rondneuzen voor een vervanger van onze vw bora sedan. Dit omdat er na onze tweeling nu een 3e onderweg is. Ben erg enthousiast geworden over de octavia 2 combi, maar er komen tegelijk ook veel vragen bij me naar boven. Is de achterbank voldoende breed voor een maxi-cosi en twee autostoeltjes? Hoe zit het met het olieverbruik van de 2.0TFSI motor?(hoor er veel spookverhalen over) klopt het dat de 2006 en 2007 modellen een wat hogere olieschraapveer hebben en deze niet dicht gaan zitten? zo dus ook geen last hebben van een hoog olieverbruik? Hebben jullie zelf nog tips waar ik op moet letten bij evt. Aanschaf? Zijn er kwaaltjes of regelmatig voorkomende gebreken? bij welke km.standen moeten er belangrijke onderhouds werkzaamheden uitgevoerd worden die belangrijk zijn dat ze aantoonbaar zijn?

Mvg. Dirk

Zwapp

Forumguru
Welkom Dirk,

3 kids in de stoelen is wel ff een dingetje heb ik ervaren, dit komt mede door de lendesteunen van achterbank wat het erg krap maakt.
Ik heb er nu 2 in een smalle stoelverhoger en 1 in een Römer King Plus, deze heeft als voordeel dat ie aan de achterkant schuin wegloopt en precies over de lendesteun past.
Een stoel met een rechte achterkant word dus zeuren met 3 kids achterin.

Over motorisering kan ik je helaas niet veel vertellen...

luissies

Senior Member
hallo ik heb zelf een 1.8tsi uit nov2009 veel problemen mee gehad, olie en ketting, alles is vervangen , geloof dat de 2006 en 2007 hier geen last van hebben , verder perfecte auto , alleen ik kan niets zeggen over de stoeltjes, ben vorig jaar met 3 kids op vakantie geweest, en die hadden ruimte zat, maar geen zitje nodig gehad. dusssss.

Taan

Lid
voor 3 kinderen op de achterbank moet je eens kijken naar een Multimac (google maar)
Ik denk niet dat het past in een O2. In ieder geval niet handig.

oco1979

Forumguru
Mercedes E klasse past 3kids.
Vermoed dat Superb 2 even breed is(intern)
O2 zal normaal niet gaanb of je moet zéér smalle stoelen hebben.

D!rk

Lid
Oke bedankt voor deze informatie allemaal. Moet er dus toch maar eens goed over nadenken of de octavia wel de juiste keuze is.... :(Jammer...
Niemand hier die t wel gelukt is? Zie trouwens ook geen enkele multimac op mp te koop.. Wel een handige oplossing lijkt me

D!rk

Lid
Bedankt! Toch maar eens gaan kijken en dan de stoeltjes die wij gebruiken gewoon meenemen. Heb ook iemand telefonisch gesproken over de tfsi motoren. Hij vertelde me dat de motoren van 2006 en 2007 goede blokken zijn. Goed onderhoud is wel belangrijk en opletten bij de koude start.. Er kan dan een ratelend geluid hoorbaar zijn wat duidt op een kapotte spanrol van de ketting t.b.v. de nokkenassen. Schijnt een kwaaltje te zijn.. De motoren van 2008 tot 2011 hebben een olieschraapveer van maar 1.5mm hoog om de inwendige weerstand vd motor zo laag mogelijk te houden voor een gunstig br.stof verbruik. De kleine gaatjes hierin gaan dichtzitten en hierdoor gaat de olie mee met de verbranding boven de zuiger. Hierdoor kunnen deze blokken olie gaan verbruiken heb ik me laten vertellen.

Taan

Lid
In 50% van de verkochte importauto's is met de km-stand gerommeld. Dus je moet heel goed weten dat dat bij jouwe niet zo is.

Verder kan het vermogen wat minder zijn bij Belgische import. Daar is een lager belastingtarief bij max 136 pk.

Je kunt ook een andere taal hebben in je board computer of audio.

Bovenaan Onderaan