vragen voordat ik de bestelling doe

vdijk

Lid
heb na lang nadenken toch voor een Octavia HB gekozen als nieuwe lease auto. Ik heb gekozen voor de 1.9 TDI BE.
Als opties kies ik voor de Stream radio en een bluetooth carkit.

Nu heb ik een paar vragen voordat het voorstel naar de leasemaatschappy zal sturen.

1) Bluetooth cakit
als je deze optie kiest, dan wordt er tevens een houder meegeleverd (de houder voor de telefoon moet als extra besteld worden).
Nu is mijn vraag is het mogelijk op deze houder zonder schade te verwijderen ? Ik heb geen behoefte aan een telefoonhouder als je toch gemiddeld 2 jaar met een teleffon doet.

2) Aux aansluiting in Jumbobox
als ik hierop mij IPOD zal aansluiten, is het dan mogelijk om de IPOD te bedienen via de stream radio ??

RSTDI

Actief lid
Welkom op het Forum
Ik ben sinds 4 januari in het bezit van mijn nieuwe O2 met deze optie.
De houder voor de bepaalde telefoon moet je los kopen of er bij bedingen en deze klik je op de montageplaat in de auto
PC023332.jpg

Buiten deze houder kan je ook de bluetooth functie gebruiken, je logt je telefoon aan in de auto en hier na kunnen alle functie via de boordcomputer bedienen.
Geweldig mooi werkt dit is het geld dubbel en dwars waard.
Altijd vaste autotelefoons gehad (Nokia 6090, en 810) maar dit werkt veel mooier, en geen autovandalist van het telecom bedrijf, die jou O2 als eerste gebruikt om de telefoon in te bouwen met allerlei beschadigingen achteraf.
407.gif

Vraag 2 je kunt via aux alleen maar geluid sturen en niet op afstand bedienen van je Ipod.
Wel mogelijk is dit via icelink of een special kabeltje die via de cd wisselaar ingang werkt, Ik zelf heb een wisselaar dus via aux komt alleen geluid.

De houder voor je tgsm kost +/- 110 euro.
De mijne, voor een nokia 6021 (ofzo), koste zoiets.
Dit komt bovenop de prijs voor de carkit.
Maar ik heb hem toch besteld.
Bluetooth werkt prima maar je accu raakt snel leeg en gebruik hem dus eigenlijk alleen als oplader.

ik vind de oplossing van een houder volledig in het zich eigenlijk afbreuk doen aan de auto.

Waarom bouwen ze die niet gewoon in in de armsteun, je kan toch alles regelen via je display.

1060623.005.XL.jpg

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />

ik vind de oplossing van een houder volledig in het zich eigenlijk afbreuk doen aan de auto.

Waarom bouwen ze die niet gewoon in in de armsteun, je kan toch alles regelen via je display.

1060623.005.XL.jpg

[/ QUOTE ]

mag dat dan nog,...is wel mooi maar volgens mij niet handsfree
623.gif

Daarbij wil ik altid graag zien wie er belt,...

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: vdijk</font><hr />

heb na lang nadenken toch voor een Octavia HB gekozen als nieuwe lease auto. Ik heb gekozen voor de 1.9 TDI BE.
Als opties kies ik voor de Stream radio en een bluetooth carkit.

Nu heb ik een paar vragen voordat het voorstel naar de leasemaatschappy zal sturen.

1) Bluetooth cakit
als je deze optie kiest, dan wordt er tevens een houder meegeleverd (de houder voor de telefoon moet als extra besteld worden).
Nu is mijn vraag is het mogelijk op deze houder zonder schade te verwijderen ? Ik heb geen behoefte aan een telefoonhouder als je toch gemiddeld 2 jaar met een teleffon doet.

als ik hierop mij IPOD zal aansluiten, is het dan mogelijk om de IPOD te bedienen via de stream radio ??

[/ QUOTE ]

Ad1. Houder moet je extra bestellen.
Ad2. Aansluiting heb je alleen als je de radio affabriek neemt,...bij een radio (als accesoire) vervalt deze optie.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />

1060623.005.XL.jpg

[/ QUOTE ]

mag dat dan nog,...is wel mooi maar volgens mij niet handsfree
623.gif

Daarbij wil ik altid graag zien wie er belt,...

[/ QUOTE ]

bij mijn vader zit alles zo mooi ingebouwd.

Als er dan iemand belt komt er gewoon op de display van de radio en de boordcomputer de naam van de beller, en dan kan je met de stuurcontrols radiocontrols aannemen of weigeren.

Je kan dan ook ofwel op de radio of de boordcomputer door de telefoonboek scrollen en iemand bellen.

Het enige dat niet gaat zijn smsjes sturen.

Dus is perfect handen vrij
beter afleesbaar dan op de gsm zelf
je kan gewoon je stuurcontrols gebruiken
Het geluid loopt gewoon door je boxen dus je kan ook met de stuurcontrols het volume regelen.

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: vdijk</font><hr />

[/ QUOTE ]
Nee. De aansluiting in de Jumbobox is puur een geluidskabel naar de Aux. Je kunt er dus alles op aansluiten (DVD-geluid, MP3-speler, je stereo van thuis...), maar de Stream bedient niets. Zie ook http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&amp;Number=43296&amp;page=0&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=1#43296

Gysman

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rallye</font><hr />

Je kunt er dus alles op aansluiten (DVD-geluid, MP3-speler, je stereo van thuis...), maar de Stream bedient niets.

[/ QUOTE ]

Stereo van thuis is misschien niet zo handig...
smirk.gif
680.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rallye</font><hr />

Je kunt er dus alles op aansluiten (DVD-geluid, MP3-speler, je stereo van thuis...), maar de Stream bedient niets.

[/ QUOTE ]

Stereo van thuis is misschien niet zo handig...
smirk.gif
680.gif

[/ QUOTE ]

Met een hele lange verlengsnoer wil dat best wel lukken,

Bovenaan Onderaan