ABruintje
Senior Member
Ik rij sinds 4 maanden een Fabia II Greenline 1.2 TDi uit 2011 met, uit mijn hoofd, ongeveer 114k op de teller.
Sinds kort, een kleine week nu, vind ik dat de auto vreemd gedrag vertoond bij rijden.
Als ik gas geef en het gas loslaat dan blijft hij heel even in het gas hangen om dan in 1 keer vol in te houden. Dit merk je het meest in zijn 1 t/m 3 versnelling.
Hij heeft het erger bij koude motor.
Op de snelweg merk je het ook als je bijvoorbeeld een tunnel in rijd. Dan voel je in eens dat hij inhoud, hij hou dan niet rustig in maar abrupt.
Het inhouden voelt als een schok.
Tevens vind ik dat de motor een dieper brommend geluid maakt dan daarvoor.
Het verbruik is normaal, ongeveer 1 op 22 gecombineerd, bij 80km ongeveer een nette 1 op 28.
Geen storingen in het systeem voor wat betreft motor, zelf uitgelezen.
Wel storing radio maar dat komt omdat ik er een andere in heb gezet, oude originele staat nog aangemeld.
Iemand ervaring met deze symptomen ?
Sinds kort, een kleine week nu, vind ik dat de auto vreemd gedrag vertoond bij rijden.
Als ik gas geef en het gas loslaat dan blijft hij heel even in het gas hangen om dan in 1 keer vol in te houden. Dit merk je het meest in zijn 1 t/m 3 versnelling.
Hij heeft het erger bij koude motor.
Op de snelweg merk je het ook als je bijvoorbeeld een tunnel in rijd. Dan voel je in eens dat hij inhoud, hij hou dan niet rustig in maar abrupt.
Het inhouden voelt als een schok.
Tevens vind ik dat de motor een dieper brommend geluid maakt dan daarvoor.
Het verbruik is normaal, ongeveer 1 op 22 gecombineerd, bij 80km ongeveer een nette 1 op 28.
Geen storingen in het systeem voor wat betreft motor, zelf uitgelezen.
Wel storing radio maar dat komt omdat ik er een andere in heb gezet, oude originele staat nog aangemeld.
Iemand ervaring met deze symptomen ?