Vreemd geluid 1.9TDi bij 2000 toeren ?

nomad

Senior Member
Wie kan het volgende eens testen?
Zoek een vlak stuk weg, rij weg en rij ongeveer 50 in de 3e versnelling. Laat nu de snelheid terugzakken naar ca. 40 (of ca. 1300 toeren) en geef daarna flink gas. Bij mij begint dan bij 2000 toeren de hele auto te trillen en dat houdt na 2200 toeren weer op. Wie heeft dit ook ? en doet de 2.0 dit ook ?
 

Zoef

Actief lid
Aangezien het een VAG produkt is, zou het volgens mij (ik ben absoluut niet technisch /forum/images/graemlins/tongue.gif) best wel eens aan je 2M vliegwiel kunnen liggen.
problemen en oplossingen binnen TDI club
Hier wordt er o.a. over geschreven. Misschien heb je er iets aan.
Suc6 ermee.
Gr
Zoef
 
vervolg op bovenstaande bericht.
Mijn TDI is niet gechipt, dus daar kan het niet aanliggen???

Het verhaal van het vliegwiel lijkt me ook niet waarschijnlijk, omdat met de caravan er achter het geluid/trillen verdween met gas los en weer gas erop (terwijl de motor in het zelfde toeren gebied draaide)
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bij mij is het een handgeschakelde TDI

[/ QUOTE ]
De mijne ook. Het is overigens meer rond de 1500 toeren merkte ik vanmorgen weer.
 

Exciter

Administrator
Ja, want ik ken dit ook van de Touran 2.0 TDI DSG, waar ik voor mijn werk mee rijd. Dat is een aoutomaat. Bij hem is het gewoon af en toe, dat ie niet op het juiste moment onderschakelt. Als ik er middels de kickdown zelf voor zorg, komt het niet voor.

Misschien kunnen jullie met de handschakels proberen om het schakel gedrag aan te passen? (Nee, ik zeg niet, dat jullie het fout doen, zeg alleen, dat deze auto misschien net iets anders graag lust...)
 

vw125

Forumguru
Is volgens mij heel normaal, als je met een andere auto hetzelfde probeert zal deze ook gaan trillen.
Als je in 3 vesnelling zit en je gaat 1300 toeren rijden moet je normaal terugschakelen.
Dit is mijn mening erover.
Ok ik begrijp dat je zuinig wil rijden door weinig toeren te maken maar dat bevorderd de rijprestatie ni echt.
Ik heb ook een 1.9 TDI en heb hier eigenlijk nog nooit last van gehad.

Grtz vw125
 
Hoi iedereen

Na het lezen van het probleem heb ik het gelijk ook een uitgeprobeerd. Bij mij doet zich die dreun dus niet voor. En ik rij met de 1.9 TD.

Greets
 

Sirius

Nieuw lid
Heb het ook uitgeprobeerd en bij mij treedt het ook op.
Ik ben het verder eens met vw125 dat je normaal bij dit toerental terugschakelt naar z'n twee. Ik had het daarom nog niet opgemerkt.
 

Juleh

Nieuw lid
Ook ik heb dit probleem. De auto begint bij wat lagere toeren in wat hogere versnellingen enorm te schudden. Bijvoorbeeld 80 in zijn 4 op 100 in zijn 5 en dan gas geven...

Bij mij treedt het echter sinds kort op (na +/- 1200km gereden te hebben). Ik wou op de Duitse autobahn eens kijken hoe hard ie liep en toen kwam ik niet verder dan 180, gas weer los en daarna dus zeer heftig schudden bij optrekken in ALLE versnellingen.

Auto bij de dealer ingeleverd, ze hadden er al een brief over gehad van de importeur. Aandrijfassen en een elektronische module vervangen (na 1500km /forum/images/graemlins/shocked.gif).

Het is echter niet verholpen, de dealer beaamt dit ook en zegt dat ook hun demo model dit doet. Ik ga dus volgende week mijn auto weer inleveren want het was goed en is het nu zeker niet.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen waarbij het inmiddels verholpen (of vanzelf overgegaan) is?

/forum/images/graemlins/407.gif
 

Juleh

Nieuw lid
Helemaal niemand /forum/images/graemlins/confused.gif apart... dan zal het wel heeeeeel exemplarisch zijn /forum/images/graemlins/frown.gif
 

blacktdi

Actief lid
de 2.0 TDI die ik rijd heeft er geen last van. als ik hem afknijp tot zeg 1100 toeren en dan volgas geef, in welke versnelling dan ook, versnelt hij gewoon om dan bij 2000 toeren er nog eens gevoelsmatig ineens veel harder aan te trekken. Geen getril, in ieder geval niet meer dan normaal.
Het is trouwens niet aan te bevelen de motor zo af te knijpen. Vanaf 1500 toeren is het echter geen probleem.
 

KMA

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
de 2.0 TDI die ik rijd heeft er geen last van. als ik hem afknijp tot zeg 1100 toeren en dan volgas geef, in welke versnelling dan ook, versnelt hij gewoon om dan bij 2000 toeren er nog eens gevoelsmatig ineens veel harder aan te trekken. Geen getril, in ieder geval niet meer dan normaal.
Het is trouwens niet aan te bevelen de motor zo af te knijpen. Vanaf 1500 toeren is het echter geen probleem.

[/ QUOTE ]

bij mij precies hetzelfde
 

Juleh

Nieuw lid
Thanks guys, ik was eigenlijk benieuwd naar hoe het nu met Sirius, Nomad en HappyRider gaat... probleem opgelost, geaccepteerd, ...

Ik heb de dealer weer gebeld, ik lever hem over twee weekjes weer in. Ik kan het in ieder geval niet accepteren zo.

Ik knijp hem niet af tot 1100 toeren hoor, het is zo tussen de 1800 en 2400 dat je het goed voelt, bij andere toeren is de frequentie gewoon te hoog om het goed te merken, maar ook dan is trillen er. De dealer geeft het ook wel toe, maar hoe het op te lossen...
 
Bovenaan Onderaan