Vreemd geluid

BarryXX

Actief lid
Even een vraag; ik hoor een soort van klapperend geluid als ik over een oneffen weg rij en bij hogere snelheid (> 100 km/u) dan is het klapperen continu aanwezig. Het is echt alsof er iets los zit/hangt. Van wat ik zelf kan zien is de modderplaat aan de onderzijde losgeraakt. Deze hangt nog met de voorste bevestigingspunten vast en wordt zaterdag opnieuw vastgezet. Ik heb namelijk zelf geen brug tot mijn beschikking.

Stel dat dit het geluid niet veroorzaakt, hebben jullie suggesties? Het zit echt in de snelheid en niet in de aandrijving of remmen. Bij gas los en/of remmen blijft het afhankelijk van de snelheid of wegdek aanwezig.

Cordoba

Forumguru
@deusjevo: ben ik niet met je eens, komt bij andere merken ongeveer net zo vaak/weinig voor. Ik heb het idee dat het vaak zit in monteurs die de bodemplaat niet goed vastzetten, na hun werkzaamheden. Ik het geval van Barry, kan de bodemplaat ook nog beschadigd zijn bij de aanrijding, met dit als later gekomen gevolg.

deusjevo

Forumguru
Ach, als ik auto met een wapperende bodemplaat zie rijden zijn het bijna altijd Polo's, Golfjes of Octavia's. Heb er zelf ook last van gehad, zowel bij m'n O1 en nu bij m'n O2. Die bodemplaten zitten gewoon erg laag tov andere merken heb ik 't idee en worden daarom vrij snel los cq schade gereden.

turboturbo

Forumguru
klopt, in mijn waarneming zie ik het toch ook veelal bij Golfjes. Maar aan de andere kant: daar zijn er ook gewoonweg zo takke veel van op de weg. Dus mja.... statistieken, kom er maar in.

Cordoba

Forumguru
Ik zie het eigenlijk nooit, terwijl er toch heel veel VAG-producten bij mij in de regio rijden. Het is eigenlijk hetzelfde met losse wielbouten: ik heb het nooit gehad, maar mijn broer heeft het 3 keer gehad in 2 jaar tijd, en alle keren had dezelfde monteur aan zijn auto gewerkt. Op het moment dat betreffende monteur gewoon niet meer aan zijn auto mocht werken, is het ook niet meer voorgekomen. Vandaar ook mijn veronderstelling dat het vaak met een slordige/haastige monteur te maken heeft, al zullen er beslist gevallen tussen zitten waarbij de bodemplaat gewoon een tik heeft gehad.

Eigenaardig zo'n groot verschil in ervaringen/waarnemingen. Wat ik wel vrij regelmatig spot, zijn auto's waar bij een deel van de uitlaat niet meer in de rubbers hangt, en waar je bij iedere oneffenheid in de weg, je afvraagt of de uitlaat er achter zal blijven hangen, of dat het goed gaat.

deusjevo

Forumguru
Wat ik wel vrij regelmatig spot, zijn auto's waar bij een deel van de uitlaat niet meer in de rubbers hangt, en waar je bij iedere oneffenheid in de weg, je afvraagt of de uitlaat er achter zal blijven hangen, of dat het goed gaat.
Die auto's zie ik eigenlijk weer nooit rijden.... :tongue:

Wilko

Senior Member
Die auto's zie ik eigenlijk weer nooit rijden.... :tongue:

Als je genoeg kilometers per jaar maakt dan kom je op een gegeven moment wel van alles tegen op de weg, inclusief wrakken met een dusdanige hoeveelheid schade of roest dat die bij "Wrak op de weg" niet misstaan hadden.

deusjevo

Forumguru
Maak je niet bezorgd, ik maak genoeg km's. Wrak op de weg auto's zie ik bijna niet meer, vroeger wel..... [video=youtube;vfbylK2mtoY]http://www.youtube.com/watch?v=vfbylK2mtoY[/video]

Wilko

Senior Member
Maak je niet bezorgd, ik maak genoeg km's. Wrak op de weg auto's zie ik bijna niet meer, vroeger wel.....

Ik maak me ook zeker niet bezorgd, ik geef alleen aan dat naarmate je meer kilometers maakt, de kans dat je een bepaald probleem of schade zult zien op de weg toe zal nemen. Niks meer en niks minder. :-)

Bovenaan Onderaan