Vreemd probleem elec. raambediening.

Hallo,

Wij hebben een vreemd probleem met de elec. raambediening.

LV werkt het raam wel, maar overige ramen werken niet meer. Het probleem deed zich in een keer voor
bij de overige ramen.
Via de schakelaar aan de bestuurderszijde kan het raam LV bedient worden, overige ramen niet.
Overige schakelaar werken ook niet om de ramen te bedienen.

Heeft iemand een idee of dit te verhelpen is of wat dit kan veroorzaken?
Ons lijkt het sterk dat drie elec. ramen er opeens tegelijk mee stoppen.

Betreft Fabia Station Tour 2009 1.4 16v

Alvast bedankt voor de reacties!

Joske

Forumguru
zekeringen reeds gecontroleerd? Kan je de ramen openen/sluiten dmv de sleutel in de deur te stoppen en "open" blijven houden zodat de ramen allen naar beneden gaan? Of werkt deze comfortsluiting/opening niet op een F2?

Dag Joske,

Ik heb de zekering gecontroleerd en deze is in orde. Ik had gelezen dat als de accu los is geweest men de elec. ramen opnieuw door middel van de sleutel in de deur weer kon activeren. Ik heb dus via de sleutel geprobeerd de ramen te bedienen, maar dit werkt schijnbaar niet bij dit type.

Verder heb ik geen idee waar ik het moet zoeken.

Joske

Forumguru
Doe alle ramen eens naar beneden en terug omhoog, sluit de auto af en probeer opnieuw. Of kan je de ramen in zijn geheel niet meer bedienen?
Indien je wel nog kan bedienen zou ik raam per raam opnieuw inleren.

Joske

Forumguru
Deuren gaan wel nog op slot bij afsluiten wagen? Anders zou ik al draadbreuk vermoeden maar zo op 3 deuren wel en 1 deur niet... :pieker:

Is dit "plotseling" gekomen? Geen werken aan auto gebeurd?

MeuSkoda

Actief lid
Kan dit niet hetzelfde probleem zijn als ik met mijn Yeti had? De kabelboom die mijn linker voorportier in ging waren stuk of 6 draden beschadigd en 1 middendoor. Kon vanaf mijn linkerportier het rechter raam niet meer openen en mijn richtingaanwijzer deed raar en mijn dashboard verlichting knipperde. Heb 'm losgehaald eb alle draden zo'n 15 cm verlengd en die problemen waren weg.

Afstandbediening werkt en deuren sluiten ook allemaal gewoon. De enige werkzaamheden zie zijn uitgevoerd is het vervangen van de distributieriem en alle zaken die erbij horen.

Ik weet dat het de dag voor het probleem allemaal gewoon werkte. Ik doe het s'morgens de ramen naar beneden om de condens/vocht aan de buitenzijde van de ramen te verwijderen voor goed zicht. Het is dus echt van het ene op andere moment gebeurt.

Weet jij of vanuit de schakelunit in de bestuurdersdeur het geheel doorgelust naar de andere schakelaars? Ik kan mij dan voorstellen dat de unit van de bestuurdersdeur dan de boosdoener is. Anders zou het gewoon te vreemd zijn dat alles behalve de bestuurdersdeur het probleem opeens krijgt.

MeuSkoda

Actief lid
Ik weet niet precies hoe deze electronica allemaal werkt, maar bij mij leek er een sluiting de veroorzaker van de problemen...kapotte draad tegen de carrosserie (=aarde)
Weet bijvoorbeeld ook niet of dit allemaal op de CAN bus signalen krijgt.

Bovenaan Onderaan