Vreemde brom/ruis uit speakers, snelheidsafhankelijk

jurjen

Lid
Goede morgen,

Vanochtend hoorde ik ineens bijgeluiden bij de muziek in mijn O2 1.6TDI DSG van januari '12. Een soort ruis/brom die, na kort onderzoek zo'n beetje bij de 80 km/u begint en erger wordt naarmate ik harder ga rijden. Het maakt hierbij niet uit of de geluidsinstallatie (Swing) aanstaat of niet. Ik heb ook de mobiele telefoon (met af fabriek bluetooth carkit) nog uitgezet maar dat verschilde ook niets. Een korte stop op een parkeerterrein met een paar minuten contact uit hielp niet.

Herkent iemand dit? Lijkt me typisch zo'n storing waar heel veel over geheen-en-weerd kan worden met de garage. Ik zal voor deze storing wel een dealer vlak aan de snelweg zoeken want proefritten onder de 80 km/u zijn in ieder geval zinloos.

Jurjen

Laatst bewerkt:
Heb hetzelfde... Ik dacht altijd dat het de af-fabriek speakers waren die gewoon van slechte kwaliteit waren... Bij mij begint het echter op lagere snelheden al.

jurjen

Lid
Dat niet alleen, bij de alternator verwacht je toerentalafhankelijk verschil, niet snelheidsafhankelijk.

Cordoba

Forumguru
Is de klacht snelheidsafhankelijk, of toerenafhankelijk?
Ik zou beginnen met controleren van de stekkerverbinding achterin de radio, met name de antenneplug. Dan checken of de spanningsregeling van de dynamo/alternator netjes werkt, en of die geen enorme rimpel heeft, waardoor de brom optreedt.

jurjen

Lid
Is de klacht snelheidsafhankelijk, of toerenafhankelijk?
Ik zou beginnen met controleren van de stekkerverbinding achterin de radio, met name de antenneplug. Dan checken of de spanningsregeling van de dynamo/alternator netjes werkt, en of die geen enorme rimpel heeft, waardoor de brom optreedt.
Het is snelheidsafhankelijk en ik ga er persoonlijk niet veel mee doen wegens onkunde & leaseauto. Maar alle input is welkom, het helpt allicht de deskundigen met zoeken en geeft mij de hoop dat ik geloofd word als ik morgen aan een werkplaatsbalie sta :-)

Bovenaan Onderaan