Je zou toch denken dat je een leer/Alcantara combinatie neemt vanwege de goede eigenschappen van de materialen en de zeer lange levensduur die het zou moeten hebben. Had in mijn vorige auto ook leer/stof combinatie en daarvan ontstond aan de zijkant van de zitting een klein scheurtje ter hoogte waar het "leer" in aanraking kwam met een kunststof deel van de stoel. Nu bleek dat dat deel een op leer gelijkend stukje kunststof was met stof aan de achterkant, helemaal niet erg, leer zag er netjes uit alleen dat scheurtje niet dat was ontstaan door een constructiefoutje, zonder enig gezeur werd dan ook de complete bekleding van de stoel vervangen. Dat was na 5 jaar gebruik en het leer zag er nog wel uitstekend uit.
Zoals anderen ook schreven, het lijkt mij dat dit niet mag gebeuren na pas anderhalf jaar en weinig kilometers en al helemaal niet dat de dealer voor jou de zaak niet netjes wil gaan laten oplossen. Als je knappe meubels koopt mag je toch ook verwachten dat ze redelijk lang meegaan? Heb een leren bankstel en daarvan ziet het leer er keurig uit en het wordt amper onderhouden, ook de hond(een midden maatje van 12,5 kilo) beweegt zich erop voort en mag er graag op liggen slapen en daar is het niet minder van geworden. Van het leer dat op autostoelen wordt gebruikt mag je toch minstens hetzelfde verwachten lijkt mij, immers de omstandigheden in een auto zijn sterk wisselend, denk aan temperaturen en luchtvochtigheid en dan weet je als ervaren fabrikant toch wel wat je moet gebruiken opdat het netjes blijft, vind het dan ook wel iets om de fabrikant mee in gebreke te stellen, zeker als dit aantoonbaar ook al bij andere exemplaren is gebeurt.
Hoop dat je een paar medestanders kunt vinden die zich ook niet laten tegenhouden omdat de dealer/fabrikant niet bereid is om mee te denken aan een oplossing, maar actie willen ondernemen om dat opgelost te zien zonder dat er voor jou grote kosten met zich meebrengt, oftewel onder garantie en mocht het iets zijn waar je als gebruiker deels schuld aan hebt, dan is het natuurlijk wel fijn om te vernemen hoe je zulke schade kunt voorkomen door te vermelden wat de oorzaak is en de oplossing van het probleem.
Heb zelf ook extra betaald voor een stof/leer combinatie, niet alleen mooi, maar ook vanwege de te verwachten langere levensduur en ook het comfort dat een leer/stof combinatie bied, maar krijg nu al angst en de auto is net 3 weken oud met een kilometers stand van nog maar 2000km. Mag toch niet hopen dat ik over 2 jaar een paar stoelhoezen over die dure stoelen moet heentrekken omdat het er goedkoop komt uit te zien door allerlei beschadigingen??? Rijd nu in een Karoq Ambition Business, leer is voor de opvolger de Sportline Business niet meer te bestellen. Wil het natuurlijk wel graag knap houden en mocht er iets zijn waarmee ik daaraan kan bijdragen, dan verneem ik dat natuurlijk graag
Hoop dat je een paar mede lotgenoten treft om samen sterk te kunnen staan, al zou het beter zijn dat er amper medestanders zijn en dat het net een verkeert stapeltje leren lapjes was.......
Houd ons maar op de hoogte van de ontwikkelingen
@Mike02 en sterkte in de strijd en dat er een fijne oplossing van je probleem mag komen