VRS 230 pk 2016 : na vervangen autobatterij klappen mijn spiegels verkeerd in : bij sluiten gaat linker mooi toe en gaat rechter open !

VRS 230 pk 2016 : na vervangen autobatterij klappen mijn spiegels verkeerd in : bij sluiten wagen gaat linker mooi toe en gaat rechter open !
Accu weer afgekoppeld en opnieuw aangesloten geeft geen oplossing. Iemand een idee hoe dit op te lossen ?

Laatst bewerkt:
Met autobatterij neem ik aan dat je bedoelt je accu, toch?

Een wilde gok, want ik ben geen expert;
Vanuit de auto je spiegels inklappen met de knop van de spiegelverstelling.
Ik weet niet of beide spiegels dan in de juiste stand komen te staan.
Auto dicht, accu los, accu weer aan en dan eens zien wat het doet??

En dat eventueel met de spiegels ingeklapt. Mocht dat niet werken met de spiegels in de normale stand.

Nogmaals, een 'wild guess', maar je weet het nooit...

serum

Forumguru
Ik heb iets soortgelijks gehad, je kan volgens mij in open toestand de naar binnen geknikte spiegel naar buiten trekken of de open staande spiegel bij afgesloten portieren naar binnen, dat weet ik even niet meer en toen was het bij mij weer goed. De fout kwam bij mij omdat 1 spiegel blokkeerde bij het inklappen en toen open bleef staan. Daarna trad het probleem op. Ik heb de indruk dat de spiegels geen signaal voor in of uitklappen krijgen, maar een signaal om van positie te wijzigen.

@serum : was ook mijn eerste poging tot goed krijgen maar spiegel staat laat ons zeggen "los" en hij draait dan 2 keer tot ie weer is tegenovergestelde richting staat van de andere. Frustrerend... Bedankt om mee te denken !

@EldeMan : als ik dat doe vanuit de auto met de knop INKLAPPEN heb ik net zelfde voor : DRAAIEN IN TEGENGESTELDE RICHTING WAARDOOR 1 IN EN 1 UITGEKLAPT ... Ze manueel inklappen, accu afkoppelen en weer aanzetten na 15 minuten geeft boel errors ( start stop,uit, geen adaptieve cruisecontrol, bandenspanning, ...) die allemaal herstellen na ritje maar de spiegels evenwel niet... Thx om mee te denken !

serum

Forumguru
had gezocht op vw volkswagen audi skoda seat folding mirrors out of sync, maar kom alleen mensen tegen die achteraf spiegels gemonteerd/gecodeerd hebben.

Deze doet iets met de ramen wat het gedrag van de spiegels kennelijk ook beinvloed;

En dit dit topic komt een gelijk probleem langs;

The lock button first closes the windows and when that's validated it folds the mirrors. I had exactly your issue happen when my battery got replaced, it throws out the window calibration so it can't validate anymore. You probably just have to calibrate the windows.

It's fairly simple, you can follow this:

It's a vw video but your Seat uses the same electronics.

The automatic opening/closing windows when pulling the double click and release probably doesn't work either.

Laatst bewerkt:

serum

Forumguru
Kennelijk is het verliezen van de synchronisatie van de ramen voor en achter een mogelijke reden dat de spiegels niet meer functioneren zoals het hoort.

@serum : had dat ook op web gevonden en ramen gesynchroniseerd op alle mogelijke manieren; een voor een, samen, met sleutel alles tegelijk... Geen aarde aan de dijk gebracht : spiegels blijven asynchroon. Ik los het nu op door de spiegels niet automatisch te laten inklappen en de rechtse spiegel handmatig op zijn plaats te zetten maar zal wellicht bij + 100 km/u niet op zijn positie blijven en is ergerlijk dat je niet kan zien of je auto slotvast is dmv ingeklapte spiegels.

1983jeroen

Forumguru
Dus rechts zit helemaal niet goed vast?
Dan zou ik even de spiegelkap losmaken en kijken of er daar iets vreemds te zien is. Waarschijnlijk een probleem met de veer en of vergrendeling dan

Guidje

Nieuw lid
............ergerlijk dat je niet kan zien of je auto slotvast is dmv ingeklapte spiegels.
Erg nieuwsgierig of dit uiteindelijk wel opgelost? Zo ja, wat was het mankement. Ikzelf zit nu met hetzelfde probleem. Zelfs de twee verschillende autosleutels doen iets anders. Erg grappig. Voor de zekerheid is de rechter spiegel vast geplakt.

Met vriendelijke groet, Guidje een eerste eigenaar/bestuurder van een O3 1.6 TDI uit 2014.

Bovenaan Onderaan