Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
De v (want het is vRS) betekent niks en is puur een Britse aanpassing na een klacht van Ford UK dat zij 'RS' al in pacht hebben. In NL is 't nog steeds gewoon RS.
En die bewering van Ford is natuurlijk onzin, want RS gaat bij diverse merken veel verder terug dan bij Ford.
Als Ford dit denkt dan zijn ze inderdaad veel vergeten, Porsche bijvoorbeeld. Trouwens ik denk als we in de geschiedenis terug gaan, dan rijdt Skoda al jaren met RS voor hun autosport wagens. Er is inderdaad iets zo snel iets op internet te vinden over "Victor Rally sport". Er zal zeker iemand voorbij komen die het hele verhaal heeft.
“The accomplished new Octavia vRS models — short for
‘victor Rally Sport’ — are the perfect thing for
Skoda customers who want to get sporty.
In fact, they’re so good they’re perfect for just
about everyone”
victor is Engels voor winnaar. Winnaar in de Rally Sport dus. Niet wetenschappelijk onderbouwd maar wel een mogelijkheid
Ik had van mijn dealer ook begrepen dat het het "accentje" (een hácek) op de Tsjechische S is. (op de "c" hoort ook zo'n tekentje, maar dat pakte ie hier niet)
Dat Victor lijkt me toch eerder iets dat Britten erbij verzonnen hebben.
En de verklaring van RS van Ford vind ik aan de ene kant logisch, maar ook vreemd, want waarom heeft Audi dan nooit de type-aanduiding aangepast?
Mastermind: dat moet er dan inderdaad recentelijk bij zijn verzonnen, want in alle jaren dat ik op Briskoda actief was, ben ik het nog nooit tegengekomen. Wél duizend malen de Ford-verklaring, ook het verhaal dat de groene v helemaal geen v is en de rode i helemaal geen i, maar dat ze samen gewoon het grafische symbool van Skoda Motorsport vormen.
[/ QUOTE ]
Dat artikel is van 17-8-2002. Het is dus nog steeds puur UK geneuzel? Op skoda.co.uk staat inderdaad vRS in de prijslijst, maar elders ben ik het nog niet tegengekomen.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.