VRS betekenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

RSlogo

Actief lid
Wie weet waar de afkorting VRS voor staat? Vroeger gebruikte Skoda alle RS en nu is er een V-tje bij gekomen!
koffie.gif

Bijlagen

• 33439-V-RS.jpg
    33439-V-RS.jpg
    1,2 KB · Weergaven: 46
Het staat voor Victor Rally Sport (de rode i van VIctor zit ook in het logo. Waar Victor vandaan komt ben ik nog niet achter.

Dutch4x4

Senior Member
De v (want het is vRS) betekent niks en is puur een Britse aanpassing na een klacht van Ford UK dat zij 'RS' al in pacht hebben. In NL is 't nog steeds gewoon RS.

En die bewering van Ford is natuurlijk onzin, want RS gaat bij diverse merken veel verder terug dan bij Ford.

RSlogo

Actief lid
Als Ford dit denkt dan zijn ze inderdaad veel vergeten, Porsche bijvoorbeeld. Trouwens ik denk als we in de geschiedenis terug gaan, dan rijdt Skoda al jaren met RS voor hun autosport wagens. Er is inderdaad iets zo snel iets op internet te vinden over "Victor Rally sport". Er zal zeker iemand voorbij komen die het hele verhaal heeft.
bye.gif

“The accomplished new Octavia vRS models — short for
‘victor Rally Sport’ — are the perfect thing for
Skoda customers who want to get sporty.
In fact, they’re so good they’re perfect for just
about everyone”

victor is Engels voor winnaar. Winnaar in de Rally Sport dus. Niet wetenschappelijk onderbouwd maar wel een mogelijkheid

Henny

Actief lid
Ik had van mijn dealer ook begrepen dat het het "accentje" (een hácek) op de Tsjechische S is. (op de "c" hoort ook zo'n tekentje, maar dat pakte ie hier niet)
Dat Victor lijkt me toch eerder iets dat Britten erbij verzonnen hebben.
En de verklaring van RS van Ford vind ik aan de ene kant logisch, maar ook vreemd, want waarom heeft Audi dan nooit de type-aanduiding aangepast?

Dutch4x4

Senior Member
Mastermind: dat moet er dan inderdaad recentelijk bij zijn verzonnen, want in alle jaren dat ik op Briskoda actief was, ben ik het nog nooit tegengekomen. Wél duizend malen de Ford-verklaring, ook het verhaal dat de groene v helemaal geen v is en de rode i helemaal geen i, maar dat ze samen gewoon het grafische symbool van Skoda Motorsport vormen.

Zie ook http://www.carkeys.co.uk/columns/ross_finlay/1118.asp

Racer

Lid
De tekst van Mastermind klopt bijna. Als van Victor Victory gemaakt wordt, vind ik 'em helemaal goed.

" victor is Engels voor winnaar. Winnaar in de Rally Sport dus. Niet wetenschappelijk onderbouwd maar wel een mogelijkheid "

De tekst van Mastermind klopt bijna. Als van Victor Victory gemaakt wordt, vind ik 'em helemaal goed.

" victor is Engels voor winnaar. Winnaar in de Rally Sport dus. Niet wetenschappelijk onderbouwd maar wel een mogelijkheid "

Daar wil ik best wel voor zorgen dat dat een waarheid wordt... :D:D

Rs straat trouwens volgens mij voor Racing Sports en het V-tje is gewoon het Racing Sports logo. Meer moet je er niet achter zien.

Veel mensen denken dat het een V is en zeggen "VRS". Zelfs mijn ex-buurman die jarenlang autoverkoper is geweest bij volkswagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan