VRS- BullX eronderuit gehaald - help DSG farts weg!!

Appie RS

Nieuw lid
ik heb een hele mooie octavia vrs gekocht, met ene bullx eronder. Mooi geluid als je hem jn zijn Sport zet met mooie farts. Alleen met lage toeren tot 2,5/3 tot 60-70 km ph in de stad is de auto mij te luid. Als je achterin zit is het helemaal erg.

Nu even originele uitlaat terug erop, maar nu is hij mij weer te braaf en het ergste de dsg farts zijn volledig weg! Hoe krijg ik deze terug? Combinatie met orgineel en bullx?? Welke onderdelen dan? Ik heb ook iemand horen zeggen boor gaten in je org. einddempers


Of moet ik gwn de bull x er terug op zetten en het hard volle gezoem acceptere ? EB5C2A41-8C86-4014-AC6F-368435A191F4.jpeg
 

Bijlagen

  • 97E69E8A-B268-497F-88A5-170FD14AB58F.jpeg
    97E69E8A-B268-497F-88A5-170FD14AB58F.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 52
  • 856460C4-5B2B-45AF-A460-5417EAA1890C.jpeg
    856460C4-5B2B-45AF-A460-5417EAA1890C.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 52

TomT

Nieuw lid
Haha, gaten boren in je dempers. Vinden ze bij de apk ook leuk.

De grotere downpipe weer monteren, dan is het geluid weer terug.
 

TomT

Nieuw lid
Ja, je uitlaat hoort gasdicht van voor tot achter.

Al wissel jij je downpipe voor die 3", dan is het geluid terug. Misschien dat je een verloop van 3inch naar origineel moet hebbe
 

Tees

Donateur
Volgens mij is het geluid dat uit zo'n custom uitlaat komt sowieso al reden voor een WOK'je. Alleen is de kans daarop een stuk kleiner dan op een APK afkeur...
 

Appie RS

Nieuw lid
Hij is met de BULLX geimporteerd iit duitsland en door de rdw heen gekomen. Zou dan toch geen probleem moeten zijn? Er zit ook een tuv rapport bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
@Tees In principe kan een niet-originele uitlaat best zonder de regels te overtreden. Waarom meteen veroordelen?
 

TomT

Nieuw lid
Begin met de bullx downpipe voor de performance winst, en voeg de originele dempers toe tot je de gewenste decibels hebt?
 

Appie RS

Nieuw lid
Het vreemde is, er zat geen downpipe op. De BULLX was vanaf de downpipe gemonteerd, toen lange buis naar achter, dan middendemper en dan splitter en dan twee eindpotten.
 

Tees

Donateur
Dat kan @Rallye, maar de beschrijving van TS deed vermoeden dat deze significant meer geluid maakt dan origineel. En de wetgeving geeft aan dat een custom uitlaat maximaal 2 db meer geluid mag maken dan standaard. Dus dan combineer ik die 2 feiten en acht ik de kans aanwezig dat dezd niet voldoet.
Ik gaf mijn mening dus niet en veroordeel al helemaal niet. Mijn mening hierover moge echter wel duidelijk zijn...
 

Rallye

Forumguru
2db meer is best veel.

“Volgens mij is het geluid dat uit zo'n custom uitlaat komt sowieso al reden voor een WOK'je.” Is het gek dat ik dan toch een mening/veroordeling lees?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Fmoon

Forumguru
Je zou ook de middendemper van de originele uitlaat kunnen weglaten. Ik heb zelf een Milltek onder mijn RS (non RES) en deze stoort mij en de kinderen niet. Die bull x is wel serieus mooi spul, misschien zou je daar een extra demper tussen kunnen plaatsen wat zeker kan trouwens.
 

VaagRS

Lid
wellicht originele middendemper met de eindpotten van de Bull-X. Heb op vorige auto's alleen de einddemper vervangen en dat vond ik vaak al voldoende. Heb nu in mijn RS een vervangende middendemper zitten (ik meen FOX) en dat maakt niet veel verschil wat ik van de vorige eigenaar begreep.
Heb hier een nog originele middendemper liggen waar ik niks meer mee ga doen, mocht je deze optie willen proberen.

gr. Kees
 

Appie RS

Nieuw lid
@VaagRS
Dank voor je reactie.

oke, miss wel goed idee.

Heb jij nu wel het geklapper met schakelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

HarrieSkoda

Forumguru
Ik ga helemaal mee in het verhaal van @VaagRS ! Dan krijg je denk ik het geluid wat er tussenin gaat zitten.

Ikzelf heb de setup: Fox uitlaatsysteem met middendemperdelete, alles vanaf NA de downpipe. Dit in combinatie met een OPF voertuig (2019). Voor mij het perfecte geluid!

PS. APK kijkt niet naar dB's. Die kijken alleen of de uitlaat over de gehele lengte gasdicht is.
 

Bakboord1

Forumguru
Hij is met de BULLX geimporteerd iit duitsland en door de rdw heen gekomen. Zou dan toch geen probleem moeten zijn? Er zit ook een tuv rapport bij.
De rdw checkt helemaal niets aan de auto in technische zin bij invoer.
Ze kijken op een paar plekken naar de vin nummers en de algemene staat van de auto als de auto verder oké is.

Ze nemen de Duitse keuring over als apk en dat is het dan.
 
Bovenaan Onderaan